diskussioner

jaha. två minuter senare kommer första diskussionen igång.
en bekant "femenist!" jag: näe, feminist. såklart. han: det var inte
en komplimang. du borde skämmas! 
 
Need i say more? Varför är vissa människor så obildade och (nu
tycker ni att detta är opassande men det är min blogg och jag
skriver vad jag vill)
DUMMA I HUVVET? Diskussionen sattes givetvis
igång genast och pågick tills nyss då jag slängt upp diverse frågeställningar
och fakta om samhällets patriarkala mönster etc. Han blev obekväm och
bad mig sluta försöka argumentera för politik, då han själv lät sin senaste
röst köpas för en bit lasagne, och inte bryr sig alls om politik egentligen. 
          Då började en helt annan diskussion. Hur man kan leva oengagerad
och obrydd om sin egen värld? Om sina medmänniskors värld? Om det
Sverige där man ska uppfostra sina (ev. framtida) barn.

Åh. Jag står kvar vid det jag skrivit någon gång förr, att jag faktiskt inte
tycker att oinsatta människor borde få rösta överhuvudtaget. Alldeles
för många röstar bara på samma som sina föräldrar har gjort i alla år,
utan att reflektera ALLS över vad det är man lägger sin röst på, än mindre 
ifrågasätta partiprogrammen man inte läser.. Man röstar för att man "måste"
men det gör mig ledsen att det finns människor som är så likgiltiga över vad
de röstar på. Tänk om alla som inte vet något om politik (skrämmande många!?)
skulle lägga sin röst på fi. mmm. Där har vi nåt på spåren... 
 
 
Nu ska jag se julkalendern! Den är rolig i år, tycker jag! 
 
här är nåt mer att titta på, (bilden på mig och emelie är ju bara kul för oss. haha.)
 
http://www.fulheten.com/serie_ursula.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0