brist brist brist

Jag visste väl att den här dagen inte var värd att vakna för.
    Doktorn ringde. Doktorn, som lovat att bara ringa om det
fanns något att klaga på i mina blodprov från förra veckan.
Hon var snäll och fin precis som när jag var där (love her
a little) men hon informerade mig även om att jag tyvärr
lider av brist på b-vitamin, samt ligger precis på gränsen
till brist på kalcium. (HUR I HELVETE?? Jag som i princip LEVER
på mjölkprodukter. Mjölk, smör, ost, det är ju min grej. Jag
fattar inte.) Hon skickade ett elektroniskt recept på b12-tabletter
och sa att vi inte gör nåt åt kalciumet men att jag ska tänka på
det lite extra när jag äter och så. 
Googlade på dem och det visade sig fort att stigande ålder är 
den mest grundläggande orsaken till båda bristerna. YES. JAG 
ÄR 22 för i helvete. Fy fan. Samt bristande kost, typ om man
är vegan osv. (Vilket jag ju inte är) Alternativt kan det då vara
tarmsjukdomar som kan ligga bakom de och det känns ju väldigt 
väldigt upplyftande att det kan vara tunntarmscancer etc som 
ligger bakom detta. Haha. Fy fan. Som vanligt blir jag lite hypokondrisk 
fast jag inte vill och börjar tro att jag har både det ena och det andra. 
Nu hoppas jag bara på att pillrena hjälper och på att ett extra glas mjölk 
om dagen ska hjälpa till det med.. Så kan allt bli som vanligt sen.
 
Så snart ska vi åka och hämta ut mina receptbelagda super-
vitamin-piller. 
 
Men sen ska vi hem till finfarfar. Han är den bästa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0