uppdatering

Det har varit en fin men ändå jobbig dag. Jag vaknade råbakis
på rackarberget vid halv nio (trots att vi la oss vid halv sex efter
en jävla massa dans och hopp i soffan :D älskar hur peppad jag
kan bli när jag är riktigt full. haha.) och började ladda ner mysteriet
på greveholm för att jag inte kunde somna om. tittade på tre avsnitt.
mådde inge vidare.

Igår jobbade jag på smålands fredagslyx med angelie, det var riktigt
kul och sen kom kristin dit och så drack vi öl tills klockan tre, vid ett
förflyttade vi oss till o'conners där vi oväntat träffar på viktor, eric och
uppa. och några till killar som jag aldrig minns namnen på.. Jajja. Iaf.
Det var så SKÖNT att vara ute igen. Jag kände mig levande.

Idag mötte jag upp angelie och gick ner på stan. Vi köpte lite julklappar
och tiden bara flög iväg. Vi fem när allt stängde skulle jag ta bussen till
farmor. Hon har blivit flyttad till ett hem med vård i livets slutskede..
Farfar hade smsat mig bussnumrena som jag kunde ta men det var
lättare sagt än gjort, att hitta var de gick nånstans... Jag gick först till
centralstationen och tänkte felaktigt att "alla bussar går från stationen"
(hur JÄVLA fort glömmer man saker egentligen? När har någon av mina
bussar nånsin gått därifrån?? jadu...) aja. där går det en av de fyra numrena
som jag kan ta. bara det att den går åt andra hållet. Så jag tänker att jaja
men då måste det gå en åt andra hållet på andra sidan gatan. Jag går över
gatan och börjar promenera, i hopp om att snart se en busshållplats.
Efter skitlång tid hittar jag äntligen en busshållplats. Kollar upp busstiden,
jaha, 20min väntan tills den skulle komma.. jajja tänker jag, då har jag tid
att hugga in på min kycklingklubba som jag inhandlat på hemköp. Den var
fortfarande lite varm. Eller inte varm, men ljummen. Gott. Och absolut
dagens skabb-ögonblick. Hej här sitter jag och käkar kycklingklubba på
busshållplatsen. JAG ÄR BAKIS för i helvete, kolla inte på migrååå. 
 
jajja. Så småningom kommer bussen. Jaha. Fel. Den går inte alls dit jag
ska fast den går åt.. nääästan samma håll. BAJS. Vid det här laget frös
jag så att jag hackade tänder. Jag gick förbi centralstationen igen, och
sen åkte jag HEM. Det var så sent att även om jag skulle hittat rätt buss så
tar det aslång tid att åka ut till hemmet och då skulle besökstiden nästan varit
över. herregud vad bitter jag vart.
Kom hem och så börjar mamma tjata på mig om att jag måste ÄTA.
Så det gjorde jag. igen. och nu är jag mest omåttligt irriterad på allt
och alla. 
Imorgon ska jag till sthlm och lyssna på gudrun schyman, det ska bli
kul. och fint att leka med världens bästa emelie. Det är så tomt i
uppsala utan henne.. 
 
Förresten så har jag fått en ny mobil, simkortet laggar fortfarande lite
(laggar = nytt uppsala-ord sedan jag flyttade till dublin! åhåå så spännande
här händer det grejer!!) men oftast så fungerar det faktiskt. det tar hundra
år att skriva sms eftersom jag inte har vant mig, men jag kämpar på.
Jag är iaf kontaktbar, det känns bra. 
 
 
Uppsala är så vackert nu. Vi pratade om det igår jag och pappa att det är
inte alltid när det är snö som den liksom "fastnar" på träden. Till och med
de allra minsta smalaste grenarna har fått bli vita. Det är alldeles fantastiskt
vackert. Kallt som satan är det, men åh, underbart samtidigt.
På tisdag har jag fått ett sjungjobb! Woho. Ska sjunga 6-7 jullåtar och får
500kr för det. Ska bli kul! Hoppas bara att min hals har läkt helt då, för den
är fortfarande inte helt kry efter min djävulsförkylning förra veckan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0