They say we are different from eachother

aren't we supposed to be? 
 
 
Första dagen gick jättebra. Barnen betedde sig exemplariskt.
Anja var över och vi åkte över till Malin och Gavin med bilen.
Jag, Anja, Kian och Cian. Heh. Fick hålla i Amelie, finbäbisen,
jättelänge och fick leka lite med Alexander också! Han var såå
fin med nya lillasyster så :) 
 
För övrigt har jag insett att irländska "män" är riktiga mommy's
boys. Och jag vet inte om det är något för mig om jag ska vara
ärlig. Jag längtar lite hem till sverige där pojkar slutar vara pojkar
när de hamnar i, eller åtminstone nyligen genomlidit, puberteten.
(Som Jennie sa, när man hittar en man vars mor är död slipper
man det problemet, att man blir nr2 efter mommy... haha) Men
det känns rätt avlägset att börja fråga folk randomly på krogen
om deras mödrar fortfarande är vid livet, för att på detta sätt 
kunna sålla ut potentiella mommy's boys... Haha. Jennie var 
förresten över hos mig hela kvällen, tiden bara flög som vanligt när 
vi umgås, helt plötsligt hade vi suttit och tjötat i nästan fyra timmar!
 
 
Jag måste berätta om en rolig kulturkrock som inträffade igår
(utöver detta mommy-tjafs med...padampampam, derek såklart)...
Våra grannar är jättetrevliga, de har en pojke som är lika gammal
som jamie och en flicka som är lika gammal som cian. Igår var
vi över så att jag skulle hälsa på mamman osv. Hon började
genast skvallra om en annan mamma på gatan. Nämligen en
kvinna med schitzofreni och diverse andra problem... Iaf... efter
allt psycho-snack om sjuka grejer som hon gjort (tex förstört
fester osv) så kom det fram en till sak man tydligen var mkt
irriterade
på. OMG. HON, Audrey som hon heter, BRYR SIG TYDLIGEN
OM SITT UTSEENDE. "HON TYP SMINKAR SIG OCH SÅNT DÄR, MEDANS
UNGARNA KÄKAR FRUKOST. OH MY LORD. Hur kan man göra så!?" 
 
HAHA. Det var inget snack om att hon sminkar sig och klär upp sig
ISTÄLLET för att ta hand om sina barn, för ta hand om sina barn
klarade hon tydligen bra ändå. Men just detta, att HON, som hemmafru/MAMMA,
sminkade sig och typ kunde stå och platta håret... Det var tydligen något hemskt
i denna grannes ögon. Jag tyckte att det var mäkta intressant. (Jag har nämligen
inga som helst planer på att sluta varken sminka mig eller platta håret, även
om jag är au pair och hemma hela dagarna, precis som denna kvinna. Heh.
Men jag tror att det är mer accepterat, eftersom jag är ung och fräsch, och
inte är en mamma. Jag vet inte. Detta är bara vad jag tror.)
Iaf. Intressant
att hon verkligen, på riktigt, förväntar sig att alla mammor ska lägga ner
all hygien/smink/fixande bara av det enkla faktat att man är en mamma.
Jag antar ledsamt att det var avundsjuka som talade hos henne, eftersom
hon själv uppenbarligen inte hade tid att nånsin fixa sig, och själv hade
hon glömt hårfärgen i så att håret blev nästan svart häromdagen, för
att hon höll på att stryka ungarnas skoluniformer osv osv..
Jajja. Jag tyckte iaf att det var intressant. 
Annars går allt jättebra med familjen, jag tror att jag kommer trivas 
hur bra som helst! Jag kan absolut komma och gå som jag vill, och 
ha kompisar över eller vara borta hur jag vill och så. Jag gillart!
 
På fredag kommer Malin och Gavin över, med hela familjen. Ska bli
kul att visa dem hur jag bor nu och sådär. Sen ska jag köpa en ny
telefon också, ska bli nice! :) Annars har jag inte så mkt planer
för veckan. Ska försöka mig på att yoga imorgon, om foten tillåter.
Känner mig redan så SJUKT stel, det har gått över fyra veckor sedan
jag yogade senast.. 
 
  
http://www.letsvote.se 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0