it's a new dawn

it's a new life
for me
and I'm feeling good!  
 
Gå in på www.letsvote.se istället. Min blogg suger :)
 
dude. Jag har fått mail av Gudrun Schyman. Och en kommentar 
här på bloggen. WOOP WOOP. Om det är någon inom den svenska 
politiken som har min respekt så är det hon. Hon och Maria Wetterstrand. 
Båda skickliga retoriker med vassa tungor. Jag är trött på att lyssna 
på Fredrik Reinfelds sega, noga noga uttänkta svar när han blir utfrågad.
Och sån jävla översittar-attityd. (Sorry freddan, but you sure stink.)
   Jag kommer på mig själv att bli mer och mer engagerad i hjärtat,
och funderar mer och mer på att engagera mig ordentligt i politik när
jag kommer tillbaka till Sverige. I höst blir det nog "bara" Amnesty eller
The Simon Community (frivilligorganisation som hjälper de hemlösa
i Dublin) Jag har inte riktigt bestämt mig än. Annars kan man ju
jobba gratis på charity shops (second hand, typ som myrornas
fast med olika syften) Skulle kännas bra att engagera mig på
något sätt. (Beroende på hur jag kommer in i jobbet och hur
mkt energi det tar, så får jag bestämma sen)

Om jag hade bott i Sverige hade jag stått och delat flygblad, 
satt upp affischer etc, det känns nästan lite jobbigt att behöva 
se allt på så långt håll. Jag är här och kan nästan inte göra 
någonting. Förutom att tvinga er alla mthrfkrs att klicka på 
länken här ovanför
, läsa och begrunda
 

Den första dagen har gått bra. Siobhan var hemma och
visade mig allt. Imorgon börjar jag PÅ RIKTIGT och ska
göra allt själv. Jag börjar dagen med att väcka jamie klockan
åtta, sen fixar jag lunchlådan till honom och fixar frukost till
oss båda. Beroende på om Cian är vaken eller inte fixar jag
även till honom, och klär på honom. Jamie klär på sig själv.
Klockan halv nio går vi till skolan och lämnar av Jamie. Sen
går vi tillbaka eller åker in till stan eller går till kompisar,
det beror på vad dagen bjuder på. Klockan halv tre hämtar
vi upp Jamie igen och går hem och käkar. Däremellan har
jag alltså Cian hela dagen. Siobhan kommer hem vid halv
fyra och då är min arbetsdag över.
 
Jag har träffat tre nya tjejer här ute i samma stadsdel där
jag bor. Två svenska och en tysk. Marie, Sofie och Isabel.
Det känns jätteskönt och kul att ha folk att umgås med som
bor så nära. I Tallaght var jag nog den enda au pairen i
hela området.
Allt känns iaf jättebra! Det ska bli både kul, spännande
och lite nervöst att börja jobba med barnen på riktigt
imorgon, men anja och hennes kian kommer hit på
playdate över dagen. Efter jobbet kommer Jennie hit,
ska också bli himla kul, har inte sett henne sedan en
vecka innan jag drog till Sverige.

Det enda jag har att klaga på är att det är jävligt kallt.
Mitt rum är svinkallt och även om fönstrena (jättestora)
är stängda känns det som att de är öppna, det liksom
blåser från dem. Dålig isolering kallas det och det är
något jag lärt mig är en extra "bonus" när man jobbar
på irland. Här isolerar de bara inte. Det är inte deras grej. 
Att det är såhär jävla kallt inne på mitt rum när det är
varmt ute (gick i klänning och leggings men här inne 
sitter jag med tjocksockar och ulltröja..) oroar mig förstås 
lite. Jag vet att Jordan, som bodde här förut, klagade på 
att det var kallt. Hon sa att hon kunde se sin egen andedräkt 
ånga i kylan om vintern. Fyfan. Det blir nog en jävla massa 
té i höst. Té och tjocksockar.

Och.... Jag som lovat mig själv (och greken, som nästan
ville sätta pengar på det) att aldrig köpa en track suite....
Funderar faktiskt starkt på det. En sån VARM och mjuk
mjukisdress.. Skulle faktiskt inte sitta helt fel... =/
uh-oh... Hah. Det här trodde jag aldrig att jag skulle
skriva. Men det skulle vara så varmt och skönt... Lager
på lager... Hmm..
 
www.letsvote.se
Just do it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0