nu är du rik

utan nånting alls 
för mjukhet 
kan komma ur sorg 

idag har jag fikat med anette. hon berättade att hon, efter vårt
snack om att stanna igår, har bestämt sig för att stanna. varpå hon 
pratat igenom saken med sin värdmamma och nu är det bestämt att
hon blir kvar, typ till november eller så. 
 
jag pratade lite med malin idag och hon sa att de tycker jättemycket
om mig och att jag jättegärna får stanna, om gavin får ha sitt jobb kvar...
de ska nämligen sparka 50% av alla på gavins jobb, och gavin är en av
de som är bäst betalda, så det vore enkelt för dem att 'skära ner' på
honom... :( 
 
efter fikat med anette var jag på park-dejt med en braziliensk man
som hette gustavo. det var kul. han berättade att han som liten hade
en apa som husdjur, och att hans syster hade en pratande papegoja.
de bodde nära amazonas och djuren var liksom "fria". fatta vilken
miljö att växa upp i! anyway. han jobbar som bartender på sugar club
sedan ett och ett halvt år. vi ska nog inte ses igen. eller jag vet inte.
kanske går dit och dricker gratisdrinkar nån dag när han jobbar, haha. 
 
sen åkte jag och alexander hem och han var så snäll och söt och tittade
bara ut genom fönstret hela resan hem. de där 35 minutrarna (?) kan vara
VÄLDIGT långa ibland, om han är på dåligt humör. men idag gick det så fint
så. det gäller att tajma in det så vi åker när han är trött, men inte övertrött
för då kan det bli helvete. helst ska han sova på luasen. då kan jag läsa eller
titta på folk och tänka 'om nån såg ut sådär i sverige skulle man skratta och
peka, men här är det helt normalt'

det är ungefär min standard-tanke om folk i dublin. folk klär sig ibland fint, ofta förjävligt,
ibland i pyamas, enstaka gånger i kläder gjorda helt av plast. spännande är det! 
ibland är det irriterande men jag börjar vänja mig. man behöver inte bry sig liksom.
som jag skrivit förut: jag åker ner på stan i fett hår bara för att jag kan. haha. 
det gör jag nog imorgon när jag tänker efter. för nu är klockan mycket och jag
kommer inte orka tvätta håret imorgonbitti heller. haha. yes. 
 
 
JÄVLA VULKANHELVETE. SLOCKNA NU så jag får åka hem om en vecka och två dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0