I play the street life, 'cause there's no place I can go

street life, it's the only life I know
street life, there's a thousand parts to play
street life, until you play your life away 
 
 
 
en bild från mitt jobb i fredags! världens bästa jobb eller vad?? 
jahaja, såhär såg mitt jobb ut i fredags.
hur såg era jobb ut?
tryck på bilden för förstoring :)


jag har fått bristningar på mitt vänstra lår. jag tror att det är
bristningar iaf. fan om de inte försvinner, de ser fördjävliga ut :/
men det är väl det man får för att vara överambitiös med joggandet.
ovärt!!!

blä. igårkväll kollade vi på bandet. det var jag, anette, natalie, ken,
nya tjejen cecilia och två tyska tjejer som jag inte minns namnen på.
det är spännande hur man ser folk på ett annorlunda sätt när man själv
är nykter och de är fulla. jag tycker inte om fulla människor, när jag inte
är ful själv. fulla människor beter sig som idioter, de är allmänt högljudda
och idiotiska. så är det bara. det finns ingen logik i någonting och de får
svårt att förstå enkla resonemang och att följa en historia som är längre
än tre meningar lång. 
det slutade med att jag inte stod ut längre, drog i mig tre cider och var,
åtminstone lite, gladare än innan. det var minst sagt irriterande och inget
jag gör om, att sitta med när folk blir fulla runtomkring. somnade några
timmar senare i ÖVERFULL säng med hela sällskapet. trångt. var inte på
nåt vidare humör, speciellt inte sen när det visade sig att två i sällskapet
snarkade UTAV BARA HELVETE. nåväl, jag hade iaf bästa platsen (för att jag
hade gått och lagt mig långt innan resten av sällskapet bestämde att vi alla
ska trängas i SAMMA SÄNG..). och bästa kudden. så egentligen klagar jag inte.

nästa morgon var allt bra igen, vi käkade irish breakfast och åkte och hade
picknick och spelade fotboll i en ny park som ingen av oss varit i förut, det
var kul. nu har jag varit ute och sprungit och upptäckt bristningarna (alltså
de är typ på hela vänster lår, kommer seriöst bli deprimerad om de inte försvinner :S)
justja, innan jag gick ut och sprang så lagade jag thailändsk mat för första gången
nånsin. malin instruerade och det blev riktigt gott faktiskt! kalkon-gryta typ med
green curry och ris. 
 
imorgon ska jag och anette på picknick igen (och ken, om han är frisk
och kry då) då ska vi också till en ny park. det kryllar tydligen av parker
här. stora och rymliga är de. den vi var i idag hade en stor sjö i mitten där
man fick fiska men absolut inte simma (alltså, inte för att vi försökte, haha,
men det stod en skylt att det var 'strictly prohibited')
vädret här är verkligen fantastiskt. jag har bränt mig i hårbotten, på armarna
och på bröstet, trots att jag hade en massa solkräm på :( men man ska inte
klaga! imorgon ska vi ha lite satsigare matsäck än idag (vi käkade heinz spaghetti
med tomatsås ur konservburkar, haha men det var faktiskt gott!) det ska bli kul.
hoppas ken hakar också så jag har nån att lira boll med, anette kan inte pga sitt
knä. nu ska jag käka kvällsmacka och zzzzzzova (haha, dryg!) ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0