every door you ever tried

was locked 
 
 
Helgen var fin. allt var bra förutom vädret som var ungefär lika
kallt som det var i januari här. SJUKT kallt. det var frost igår natt,
något vi inte haft här på länge. blä. men men. det ska tydligen bara
hålla i sig över helgen, idag var det lite varmare och imorgon är det
förhoppningsvis återställt till 'vanligt' dvs inte så kallt. dvs möjligt att
äta middag utomhus igen, möjligt att gå runt i parken utan jacka.
HOPPAS. 
 
ibland får jag en jättestark känsla av att jag har drömt något förut,
och att i drömmen var det liksom det som hände innan något hemskt
hände. så ibland när det händer nåt tänker jag ÅHNEJ det är bara en
sak på vägen till det STORA HEMSKA, som kom efter det och det och
det i drömmen.
är det någon som har det likadant? idag har varit en sån dag. jag kände
som att jag har drömt att jag tog en taxi i galway och att jag har drömt
om tjejen på tåget som lyssnade på hög musik, jag har drömt om middag
i huset med mina föräldrar och att jag (som förmodligen kommer hända imorgon)
kommer att vara nere på stan, för att åka hem en snabb vända, säga hej till gav,
byta om och åka ner igen. på vägen till luasen kanske det händer, och då är det
för sent att vända för då har jag redan glömt bort det. ALLTSÅ. EHH.
äh. jag vet inte. jag får bara en obehaglig känsla i magen av det, som att
något hemskt kommer hända, för att i drömmarna har det alltid varit 'efter
det här händer Det.' men jag har alltid tänkt morgonen efter att 'HAHA, DET
DÄR KOMMER JU AAAALDRIG HÄNDA, inte en chans! haha, jag har INGET att oroa
mig för' för det har varit så långt bak i tiden liksom. förmodligen innan jag ens
flyttade hit. ändå är det som en del saker som jag upplever är så bekanta, att
jag absolut har upplevt det förr, i drömmen.
haha. ni tror säkert att jag är dum i huvvet. är det nån som har det likadant?
hör av er till mig då, så kan jag få lite tröst i att jag inte är ensam? om ingen
hör av sig drar jag slutsatsen att jag är dum i huvvet.. haha. ehhh..
 
 
ok. jag är uppenbarligen för trött för det här, ögonlocken vill bara stängas.
imorgon ska jag nog hänga med natalie, vi är båda lediga. på tisdag ska
jag hänga med anette, det är sista dagen innan jag åker. det är nästan
overkligt, att jag kommer vara i sverige så snart.

jag ska ärligt säga att jag är lite rädd för att inte passa in. haha. gatumodet här
påverkar en varesig man vill eller inte, folk i uppsala kommer kanske skratta åt
mig. här klär sig folk i skrikiga färger och bryr sig aldrig om ifall kläderna passar
ihop eller inte. strumpor i ballerinaskor är tillexempel en stor hit. (men mer sverige-vett
än att klä mig så har jag lyckats behålla iaf ;)) det ska bli kul att komma till uppsala och
få en mode-update av läget. här är det ju ingen som följer modet, eller om de gör det så
är det det irländska och brittiska modet, vilket är GANSKA så annorlunda om man säger
så.. jag har hela vintern/våren bara köpt kläder som jag fastnat för av olika anledningar,
inte för att de har varit modekläder. mestadels har de speglat mitt humör och därför har
jag otroligt mycket färgglada kläder just nu. även mycket blommigt, rutigt och randigt
har fått hitta in i min vårgarderob. 
 
haha. gud vad jag inte orkar med mig själv ibland. tittar man två stycken upp antyder jag
att jag ska sova. varför gör jag inte det då? jävla idiot-tjej. nu jävlar ska jag sova.
godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0