do you believe in something beautiful

then get up and be it

helgen blev inte riktigt som jag skrev att den skulle bli.
vi bangade bion för vi blev bjudna på hemmafest. den
första irländska hemfesten jag har varit på faktiskt, ända
sedan jag kom hit :O knäppt va!? eller har ju varit på andra
här men det var inte hos irländare. hur som helst. det var riktigt
kul. vi var kanske 20 pers, varav 4 tjejer.. eh. haha. men det var
nice, killarna var jättetrevliga och roliga och så bodde där även
världens sötaste lilla hundvalp! hundtricket funkade då på natalie
må jag lova ;) hah. själv pratade jag hela kvällen med en kille
som heter derek som även kom till reggaepuben igår för att träffa
oss. han är rolig. men lite för seriös för mig tror jag. (är det bara
jag som inte orkar med män och deras jävla revirpissande hit och dit!?)

iaf. när vi drog hem vid fem på morgonen så gick vi vilse även om det
bara var runt hörnet från där natalie bor, haha. klockan sju kom
hennes au pair-barn upp till oss och sa 'i don't wanna sleep anymore,
come watch tv with me natalieeeee!' jag bara HEJDÅ HA DET SÅ KUL
JAG ZZZZZOVER några timmar till. said and done. sov gött till halv elva,
då skulle natalie iväg på fotbollsmatch med ungarna (hon satt barnvakt
hela dagen alltså) och jag tog bussen och luasen hem.

haltade. ja. har glömt att skriva det tror jag. jag har nu haltat i en vecka.
ordentligt. i lördags var det hemskt. jag gick hem och så sov jag mestadelen
av kvällen, såg en film, sov lite till, sammanlagt sov jag typ 16h. vi gick alltså
INTE till sugar club, trots att gustavo hade satt upp oss på listan. men det var
bra för mina knän! för igår så fikade vi med jennie och då haltade jag nästan
inte alls! sen gick vi på reggaepuben och jag dansade trots att jag inte borde,
så idag haltar jag värre än nånsin. mina knän är helt förstörda. det första jag
gjorde när jag kom hem var att få bandage-bindor av malin. nu har jag bandage
på båda knäna. det gör ONT.

alexander sover en stund och jag borde göra detsamma då det inte blev särskilt
mkt sömn inatt..

på torsdag flyger jag (peppar peppar!) till sverige! känns som att jag just kom
hem därifrån, och det är ju typ så det är också. bara vart tillbaka i... två veckor
kanske? tre kanske. iaf. ska bli kul ändå. min brorsa har kirrat en laptop till mig
på samsungs auktion. min nuvarande laptop drar ju sina sista andetag alltså.
dessutom väger den fan hälften av vad alexander väger. och alexander är inte
en liten grabb. fin bror jag har som fixar och donar till mig :)
och så är det ju VALBORG. the best day of the year!!! AWESOME!

jag blir hemma i uppsala i 11 dagar. inte fy skam det. likabra att njuta
ordentligt eftersom jag förmodligen inte kommer hem nåt sen, förens i augusti!
jag ska äta bregott, gräddfil, skogaholmslimpa, blodpudding, isterband.
och dricka svensk mjölk! (den smakar helt annorlunda här)
nu var det nog. nap time for this girl.

Kommentarer
Postat av: i

planerna för valborg ser ut såhär:

1. forsränning och champagnefrukost vid ån med carro och emma + alla som vill.

2. lunch i ekonomikum med tjejerna.

3. champagnegalopp på värmlands med carro och emma och dig + alla som vill.

4. typ grillning eller liknande..

5. utgång på värmlands med carro och emma och dig + alla som vill.



hoppas att du inte bangar den här sista idén, eftersom jag redan lovat kristin att hon kan följa med oss ut. haha! jag stannar tills på söndag, ses snart!

2010-04-27 @ 10:57:31
URL: http://isabellchristinastahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0