the little voice inside my head

shouting Get out.
Get out while you can.


ibland känner man sig nästan sådär oförskämt lycklig,
som att varje morgon man vaknar tackar man gud för
att man är vid liv. så är jag just nu. så är jag nog generellt
om jag ska vara ärlig. men det känns liksom nästan som
att man inte får vara så lycklig, utan att tänka på de som
inte är lyckliga. förstår ni hur jag menar? så har jag varit
länge, typ hela våren, fram tills jag och tim gjorde slut.
då var det jobbigt. ett bra tag. men jag tar mig upp igen
och innan man vet ordet av har man liksom glömt hur
det var att må dåligt. det är svårt att minnas hur det var
att må dåligt när man mår bra och det är svårt att minnas
hur man mår bra när man mår dåligt. det tycker jag är
intressant. hur man får sånt tunnelseende liksom. när
jag var deprimerad var jag så långt från lyckan att jag
glömde bort hur den kändes. sen glömde jag hur sorgen
och smärtan kändes. det är ju bra, att kroppen funkar så.

vi har pratat en del om det på jobbet faktiskt, på min
gamla avdelning. för många av tanterna har faktiskt
hemska erfarenheter och då är det nästan skönt att
de får vara dementa. jag kan tro att man blir det för
en anledning, för en del av dem har verkligen anledning.
som att hjärnan liksom förtränger saker med flit. jag vet
ju inte, det är bara vår teori. jag och mina kollegor alltså.
nåväl.

min tid spenderas just nu mest åt att vara lite småstressad,
det känns som att det är mkt saker jag måste hinna med
innan jag åker till dublin. jag måste umgås med så många
och jag måste njuta maximalt av mitt liv här eftersom jag
vet att jag kommer sakna det, precis som jag saknade det
när jag var i rotterdam.
fast så mycket kommer jag knappast längta hem, som jag
gjorde i rotterdam. då bodde jag hos en häxa. nu kommer
mitt hem nog mer bli som mitt hem, och inte bara som att
jag stör några människor i deras liv när jag bara borde
hålla mig ur vägen och städa åt dem när de är borta. lite så.
usch. men man lär sig alltid nåt nytt! nu vet jag mer hur jag
vill ha det och jag vet hur jag kan göra för att det ska bli så
bra som möjligt nästa gång.
första trippen blir ju faktiskt inte så långvarig, jag åker i
början av november och sen kommer jag ju hem över julen :D
men iaf.

min to-do-lista just nu:
sätter siffror men det är inte i kronologisk ordning.

1 hitta nånstans där jag kan ha mina grejer medans jag är borta.
2 plugga ordentligt, helst få så mkt gjort som möjligt innan jag
åker till dublin.
3 läsa minst en bok om barnomsorg, dvs hur man tar hand om en
bäbis på bästa sätt.
4 INTE shoppa mer kläder, för jag kommer aldrig få med mig
ens hälften av allt som jag vill ta med.
5 tvätta regelbundet (och fan inte var 4e vecka som senast..) och
fundera över vad och hur jag ska packa osv.
(- kanske jobba som lunchvärd en del av mina lediga dagar
samt isåfall utnyttja kk-leget maximalt på alla möjliga sätt!!)

6 hälsa på farmor och farfar så ofta som möjligt
7 åka på kryssning, antingen till finland och hälsa på laura eller till tallinn och hälsa på katerin.
8 skriva en låt tillsammans med min moster inför farmor och farfars fest
9 fika fika fika. på nästa veckas fikalista står hannes, janna,
malin och magnus. om nån mer vill anmäla sig är det bara att
skriva upp sig haha ;)
10 bo på rackarberget så mkt som möjligt och njuta av livet i tvåsamhet.
11 skvallra och snacka en massa skit medans empa fortfarande
ringer mig gratis, haha.
12 fylla min hittills ejfungerande-ipod med musik från mitt föräldrahem.
13 ha en GRYM avskedsfest :D (tror den i våras blir svår att överträffa,
men bara mina närmsta och käraste är där så blir det nog grymt ändå :D)
14 åka utomlands med kristin.
15 slå diako på fifa.
16 se film med min bror
17 hänga en massa med greken som äntligen kommit hem från grekland,
18 hänga med falko innan han drar till usa
19 festa på nation med sofie som ÄNTLIGEN skaffat kårleg.
20 ha minst en girltalk&baileys-night med angelie som äntligen är tillbaka från småland.


nu vet ni! jag har bloggen till det som normala människor har en
almanacka till. köpte en för nån månad sen btw, men har inte
ens skrivit mitt namn i den. almanacka är nog inte min grej.


har skypeat lite med leah och nu ska jag nog sova en
stund till.

ikväll ska vi spela spel och imorgon är det MALINS DAG :D
det blir grymt. hon fyllde år för ett par månader sen och
nu är det dags för min födelsedagsöverraskning. hon har
fortfarande ingen aning om vad vi ska göra eller vart.
MOHAHAHA.
älskar att överraska folk, nästan lika mkt som
jag älskar att bli överraskad (det finns inget bättre!!?) 

det var allt.
over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0