och det är nånting skumt med stan just idag

det är nånting som knakar 
du väljer mig sist och jag 
ler som svar.
 
 
 
tisdag. tisdag betyder snerikes. jag är fortfarande
lite matt från min förkylning men det är bara att
bita ihop. livet är till för att levas. vi står på listan
och ska förfesta efter min kör. ska klä mig varmt. 
imorgon måste jag jobba. jag har inte råd att vara
sjuk längre. på lördag får jag vila. har bara 7 pass
kvar nu! känns nästan lite overkligt, har ju så gott
som bott på jobbet den här sommaren. snart åker
jag och kristin utomlands. det blir skönt. jag behöver
koppla bort. vänja mig vid att vara långt bort, från
allt och alla. för om åtta veckor drar jag.
surrealistiskt.
framförallt eftersom jag inte är helt säker på exakt vad
det är jag lämnar efter mig här hemma. kanske är det
ingenting, kanske har jag bara fantiserat ihop något
och kanske är det ingenting för honom egentligen. 
 
jag tror hellre, att jag inte betyder någonting än att
jag betyder någonting men inte tillräckligt. för honom. 
 
livet handlar om val. vill man något tillräckligt mycket
klarar man det. vill man vara med någon tar man sig
tid. vill man vara lycklig måste man hoppa för stupet
ibland.
och jag tror inte att han hoppar. så enkelt är det! 
vad gör man då? jo man klär sig så jävla hett och fixar 
sig, och går ut och har så jävla kul man bara kan.
för det är det enda rätta. 

HEJPÅER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0