if this is your good bye

you better say it loud and clear
if this is you leaving me
you better not stand as near


jobbig dag. bitter dag, faktiskt. ibland
ska man väl ha det så också, man kan
inte alltid ha det bra. vaknade lika sjuk
som igår. suttit hemma och käkat mackor
mest hela dan men till skillnad från igår
så tog jag mig ut i solen en stund, gick
halvvägs till emelie och skvallrade en tio
minuter. sen gick jag hem igen, sakta sakta.

lovade en vän som ringde att sjunga på
hennes mammas begravning. att man som
21åring måste organisera sin egen mammas
begravning, det kan fan inte vara lätt! jag är
glad att jag kan hjälpa, även om det bara blir
med en sång eller två. hon lät väldigt tacksam.

jag kände inte hennes mamma, annars hade
det kanske varit för jobbigt för att sjunga. men
jag litar på min egen förmåga att koncentrera
mig på sången, trots att jag bara sjungit på bröllop
och födelsedagar förut. hennes mamma hade
önskat 'det vackraste' så den blir det. hoppas
organisten är en skicklig pianist, men det räknar
jag med, annars jobbar man vän inte som organist.

sen har jag även konstaterat att min mobil
är HELT mongo
. högtalaren har pajat totalt.
om jag märker när det ringer tack vare
vibrationen, så hör jag ändå inget när jag
svarat. så det är med andra ord ingen idé
att ringa mig. smsa går däremot bra.
jag
märker smsen så småningom iaf, även om
jag inte hör när jag får dem. men men. man
ska se det från den ljusa sidan, imorgon får
jag användning av min reservmobil som min
bror + flickvän gav mig för några veckor sedan
då jag klagat på att min mobil börjar monga sig.

så från och med imorgonkväll ska det nog gå att
ringa mig igen.


kvällen spenderades i min käre fars angenäma
sällskap, vi satt i vardagsrummet i timmar och
lyssnade på musik. åt kex med ost. haha. this
flu will make me fat :D
ska försöka ta mig till jobbet imorgonbitti, men
sätter inte alltför många slantar på att det kommer
lyckas. känner mig inge pigg alls :(

tack mallan för att du alltid håller med mig och
säger det jag behöver höra utan att jag
behöver be om det. haha. du är fantastisk.
nu ska jag ringa dig och säga godnatt. haha.
att ha en vän som semipojkvän-substitut
rekommenderas!

en annan sak som diskuterats vilt idag är
hur killar aldrig fattar nånting. och att ingen
uppskattar att få ett sms som slutar med
en punkt eller 'kram'. KAN NI FATTA DET?

fan vad jag är sjuk och bitter idag. haha.
fan för den här dagen. imorgon blir bättre.

snart är jag frisk och då är allt bra igen.
always look on the bright side of life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0