everywhere you go, perfection

follows you the wrong direction
and you will never see it for
you get all that you need and more
you see it
you want it
you find it
it's yours.


igår fikade jag hela dagen. först två timmar med sofie,
sen en timme med ellen. både eric och falko tittade förbi
också. kul. sen shoppade jag en klänning, käkade kebab
med petrus och gick till kören. först handlade vi nåt som
började på samma bokstav som våra namn. jag köpte
kanelbullar och petrus köpte prinsesstårta. vi hade nämligen
körfest och namn-mat var temat. det var kul. kvällen
avslutades i god väns lag som man brukar säga. greken
hängde hos mig till ett på natten. vi flummade mest bara,
skvallrade. kul.

idag har jag varit hos doktorn. han tog prover, jag har
inte halsfluss, normala blodvärden, inget synligt virus,
ingen feber. SO WHY THE HELL DO I FEEL LIKE SHIT?
ville jag fråga. jag fick kortison för att kunna andas om
nätterna. tydligen ska det hjälpa trots att pulmicorten
och bricanylen inte hjälper alls. nåväl. fick även antibiotika,
den ska jag äta eftersom att kortison kan få infektioner att
blossa upp ännu mer. dvs om jag nu har en infektion i
lungorna, eller typ bronkit som jag haft förut, så kan den
blossa upp riktigt ordentligt med kortisonet i kroppen. så
för att dämpa det ska jag nu äta antibiotika.

kruxet är bara att när man äter antibiotika får man INTE
INTE INTE vara i solen. apotekaren höll stenhårt på det.
och jag ska till grekland på måndag. kuren är på nio dagar
och man ska inte sola på minst 5 dagar efter det att kuren
är avslutad. så jag är lite schitzo beträffande om jag ska
börja ta skiten eller inte. får se hur det känns inatt, har
pumpat mig full med astmamedicin redan nu. mår jag
dåligt är det klart jag tar medicinjäveln, men börjar det
bli det minsta bättre väntar jag nog hellre ut det ändå.
huvudsyftet med att åka till grekland är ju att få sol på
mig.

jaja. efter doktorn var jag på stan med kristin typ hela dan,
vi käkade frukost, shoppade, fikade, shoppade lite till.. satt
i solen lite. peppade inför greklandsresan. diskuterade
grekisk mat och kom fram till att det är höjdpunkten med
resan.  -vad ska vi göra där då? -hmm.. äta är ju givet.
-äta är ju prioritet ett. men sol är också viktigt. -vi äter och
solar. -och kanske badar. -ja. det blir bra.
bra. perfekt.
can't wait!

sen gick jag hem till angelie och snackade skit i två timmar,
hon sa att hon fan kommer böla när jag drar till dublin och
ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att det är ömsesidigt.
det är mycket jag kommer sakna! men de viktigaste kommer
nog och hälsar på, hoppas jag! (kanske inte nu på hösten direkt,
men antingen till nyår, sportlovet eller st patricks day och sådär)

men det är som min mamma sa nån gång, att man såklart saknar
ett liv man älskar, men älskar man sitt liv har man nog ganska
enkelt att bygga upp ett nytt liv att älska, var man än hamnar i
världen. jag brukar vara bra på att omge mig med fantastiska
människor! it's what I do.
thank god for skype och sådär. i rotterdam satt jag fan
mkt på skype. varje dag med emelie och greken. typ
varannan dag med mamma, några gånger i veckan med
leah. och resten snackade jag ju med på msn typ hela tiden
också. JAG FÖRSVINNER INTE, bara för att jag försvinner...


ikväll var jag bjuden på finmiddag, fantastiskt. att dejta
en kock är att rekommendera! haha. såg surf's up. nice.
sen promenerade jag hem, greken gjorde mig promenad-
sällskap och stannade tills nyss (typ två på natten that is)
vi snackade skit, kollade på tapeter på internet, snurrade
på datorstolen, gjorde skitjobbiga magövningar, lyssnade
på klassisk musik, fixade med mobilerna samt kollade på
queen på youtube. det är nog en bra sammanfattning av
min kväll. 

jag funderar på att hyra en lokal att ha avskedsfest i.
alla tjatar ju så jävla mkt om en ny avskedsfest haha!
hade ju min 80talsfest för bara 7 månader sen! den
blir JÄVLIGT svår att toppa. men det känns kul om
jag kan få lokalen jag vill ha, för då slipper jag ha
den i korridoren.. det blir nog bra. jag är peppad!
jag är peppad på allt just nu :) mest på att bli FRISK. nu.

Kommentarer
Postat av: M

fyfan vad lam jag låter haha

2009-09-25 @ 17:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0