careful where you stand

careful where you lay your head


vaknade efter en alltför kort natt, jobbade vad som
kändes som en halv evighet trots att det bara var
6h. samma imorgon igen. cyklade hem och slöade en
stund, sen åkte jag och angelie och såg en gratiskonsert
i universitetsaulan där bl.a La Capella sjöng. de sjöng
flera låtar som vi sjöng på extramusiken, vilket var kul :)
dirigenten är ju densamma som vi hade. sjukt duktig. i like!

imorgon är det jobb igen, sen utgång. sen är jag ledig
två dagar och sen är det långhelg med jobb.. but it's nice.
things are running smoothly. haha.
faktiskt. allt är chill. jag tar det lugnt och mitt rum ser
ut som ett helvete men det gör inget för inuti är det bara
lugnt.

jag är nog mest bara ung och naiv, eller? ni vet, som ser
sådär positivt på allt och tror att allt ska ordna sig.
eller nej, det är fel. det måste inte vara så, vissa är
faktiskt så genom hela livet. det handlar om inställning.
vi har många olika sorters gamlingar på mitt jobb, vissa
är bara lyckliga jämt medans andra kan bli helt deprimerade
av att man inte förstår hur man nånsin ska kunna öppna
fönstret för att det sitter en så besvärlig hasp på det. (att
trösta med att det ju alltid finns någon på hemmet som
kan hjälpa till med det hjälper inte, kan man inte göra
det själv så kommer man tydligen bara dö av dålig luft. )
det är spännande. jag hoppas att min positiva livssyn aldrig
försvinner. jag älskar den. jag älskar livet. klart att det suger
ibland, ibland suger det helt sjukt mycket faktiskt. men det
ordnar sig ju alltid. det är det som är det fina med livet.

jaja. nog med skitsnack. haha, det är väl det ni tycker,
men ni får skylla er själva. ingen tvingar er att läsa min
blogg. tycker ni att den är full av skit får ni tycka det.
för mig är den nog mest sätt att bolla tankar med ingen,
eller med mig själv. att ni läser är dock en bonus. en
kommentar då och då skulle inte skada. ni blir fler och
fler men jag vet itne vilka ni är!


I am cured
when I'm by your side
I'm alright.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0