And I'm shaking, then I'm still

When your eyes meet mine I lose simple skills
Like to tell you all I want
is now.

dagen har varit ok. inte särskilt händelserik men
ändå viktig. viktiga saker beslutades och viktiga
diskussioner blev hållda. sen har jag mest chillat
i sängen hela eftermiddan/kvällen. på dagen var
jag på promenad med jalmis, sen kom s förbi en
stund, och sen käkade jag och greken middag och
kollade på seinfeld. vid åtta kom angelie och vi har
bara skvallrat och pratat tills nu. så himla bra. att
bara ligga ner i en säng och prata igenom livet,
att få medhåll och bolla tankar med någon som är
så lik en själv. mysiga fikor och myskvällar i sånt
sällskap är lätt nåt av det jag kommer sakna mest
med mitt liv hemma här. kvällar med greken framför
seinfeld, kvällar med kaffe och baileys med angelie.
nu är jag helt slut. somnade redan en liten stund
efter greken hade gått och innan angelie kom till
mig.

det är korridorsfester ÖVERALLT. dunkadunkadunka.
tur att jag har köpt öronproppar, de funkar faktiskt
förvånandsvärt bra. det gör lite ont bara.

imorgon ska jag åka hem till mina päron, plugga
och packa inför oslo. peppad! borde boka bussen
tillbaka till sverige men det får vänta en stund.


uppsala universitet verkar btw vara helt jävla inkapabla till att
lägga upp en distanskurs på ett vettigt sätt på internet. umeå
universitet har ett mkt enklare system. där finns det en föreläsning
att läsa igenom, medans uppsala universitet lägger upp två sidor
med länkar till olika sidor där andra skrivit sånt som vi ska lära
oss. det är alltså kanske 1000x så mkt att läsa, för ungefär lika mkt
information. som att läraren lagt från sig hela sitt ansvar att göra
föreläsningar, bara för att det är en distanskurs. 'jag lägger upp
tusen länkar så får de leta infon själva' och så FINNS INTE ENS
all info till veckans prov alltid i texten, så man måste ändå googla
till slut ändå. så SJUKT drygt. 
go umeå universitet säger jag bara. en föreläsning som är tydligt
upplagd, med tydliga grammatikuppgifter till och det står tydligt
överallt när vad ska vara inlämnat och exakt vad som ska göras.


nu har jag haft ont i halsen i fyra veckor och två dagar. är det
okej? nej. det är inte okej. ont ont. varje morgon varje kväll.
ska krypa till kojs och vakna frisk frisk frisk. säger man det
tillräckligt många gånger så blir det sant. natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0