I'm weak when you miss me

when you roll me on your tounge
when you whisper me your best moves I almost believe you
But you don't know me at all 
 
 
 
ibland gör man saker som man bara inte förstår själv.
kollar snett på nån som ler mot en (varför gör man det??)
ler mot folk som möter en med världens suraste min. haha.
går in på killtoan trots att man egentligen inte är så
panikkissnödig att man inte klarar av att stå i kön till tjejtoan.
ljuger för folk om vad man pluggar, bara för spänningen
i att vara någon annan för en stund. ignorerar en kompis
telefonsamtal bara för att man inte orkar prata exakt den
sekunden. blir så lycklig av att få ligga ner i en säng att
man nästan blir tårögd. samma sak med att ta av sig skorna
efter en hård kväll på krogen. det är bara några konstiga saker.
som jag tror alla gör ibland? eller? jag är bra på det. samt tex..

blir kär i nån bara för spänningens skull. flirtar med folk
bara för att se om man skulle kunna få napp. hah. det är
så jävla typiskt mig. igår gick jag fram till snyggaste killen
på hela snerkan och flirtade järnet, bara för att se hur han
skulle reagera. inte för att jag ville liggas eller så, just for fun.
han visade sig vara en riktigt trevlig prick. en sån man ska akta
sig för om man drar till dublin om en vecka och lite till. inte lämna
något bakom som betyder något.
jag drar snart. ingenting spelar riktigt någon roll. försöker förminska
relationer till nåt som inte är så viktigt, för om jag känner så nu,
typ att 'hon är inte så himla bra kompis till mig ändå' så blir det
lättare sen. det funkar sådär. haha. försöker ogilla folk för att
skydda mig själv. letar fel hos folk. gud vilken hemsk människa
jag är.
hörrni, ni som läser min blogg, ni tycker kanske jag är en idiot.
men ingen jävel tvingar er att läsa. blir ni irriterade av att jag
spyr galla här så får ni bli det. det är min blogg och jag skriver
vad jag vill. yttrandefrihet is the shit. 
 
jag tycker alla såna kulturella skillnader ska bli så spännande att se
i dublin. kanske har de nån variation på vår yttrandefrihet? hur funkar
det där med allemansrätten, har de någon variation på den? allt ska
bli så spännande. I'm so excited. Lärde mig så mkt av holland på den
tiden jag bodde där, och alla mina otaliga besök hos tim. kulturella
skillnaderna var verkligen stora ibland. tjejerna lagade maten, killarna
drack öl/vin ute i trädgården tills maten blev klar och serverades för dem.
visst är det äckligt? mamman i min nya värdfamilj berättade att pappan
var ute och drack öl när hon födde alexander. det är också sjukt. jag
hade aldrig accepterat det. hade det varit jag hade jag tagit bäbisen,
mitt pick och pack och dragit. men men. hon var inte jag. och de är
uppenbarligen lyckliga tillsammans så det var ju jättebra att hon inte
tänkte som jag hade gjort. 
 
något väldigt utmärkande för sverige är ju ändå våran foglighet.
vi står i kö, vi sitter tysta på bussen. jag tänkte på köfenomenet
när jag stod i kön till högskoleprovet. kön ringlade sig längst med
väggarna i kapprummet och det var så underbart självklart att man
stod där och väntade på sin tur. så funkar det inte i holland. dessutom
har de megakorta rullband i kassorna så när man handlar måste man
packa ner sin skit i påsar så fort det beepats in. asstressigt. på tåget
fanns det alltid nån idiot som lyssnade igenom sina ringsignaler eller
lyssnade på mobilens mp3 utan hörlurar. spännande. intressant. och
sist men inte minst: irriterande. 
 
jajja. igår var det kul. ikväll kommer kristin och greken hit, ska bli
riktigt nice att hänga med favoriterna en helkväll.
nu sitter jag mest och önskar att jag orkade ta mig till affären.
hungrig. har bara mjölk, pasta och pesto. trött på det. 
 
lite nervös inför att fil kanske inte finns i dublin.
dagens i-landsproblem?
haha. vilken jävla människa jag är.
när jag är där ska jag engagera mig i
save the children, unicef eller amnesty typ.
då rättfärdigar jag allt det här skitsnacket?
...eller... 
 

enough is enough. snart ska jag ta tag i mig själv och gå till ica.
fan vad jag älskar att inte göra någonting. det är fantastiskt. 
 
 
 
uppdatering ett par timmar senare:
fan. jag glömde köpa fil på ica. jag
som var så sugen. kanske får bli en
fil-sväng ner till kiosken om en stund.
men helst ska man ju ha sylt till...

åh. jag älskar att min blogg bara handlar om viktiga saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0