I'm covered by lovers

who recite lines
convinced that they're bodies
are gonna save mine
But you don't know me at all 
 
 
helt klart nice dag. dejten igår var bra förresten.
himla trevlig kille det där. bra att jag drar snart.
lite synd också. såklart. men what to do? om en
vecka är allt annorlunda helt plötsligt. ett nytt liv
i en ny stad. nya människor runtomkring mig, nya
vänner som ringer. nejdå, jag kommer inte glömma
bort er gamla godingar ;) såklart. jag tror inte det
gick en dag i holland utan att jag snackade med
greken och emelie? tim undrade ibland om jag inte
ville vara tillsammans med greken istället. haha.
stackarn. det var säkert pain in the ass att vara
tillsammans med nån som har så nära killkompisar.
jag hade förmodligen hatat det om han hade haft
lika nära tjejkompisar som jag har killkompisar.
men men. det var inte det jag skulle skriva om nu.
(är jag världssämst på att hålla mig till ämnet eller
vad? fast iofs har jag inte fastställt något ämne för
dagen så vafan klagar ni på VA VA VA)

iaf. storhandlade med pappa och mallan till min fest.
willys is the shit. blev typ 400 spänn för SJUKT mkt
läsk och båltillbehör, samt en massa snacks, muggar,
servetter osv.. ska köpa lite mer läsk imorgon. åkte
till lokalen och kollade in. den var NICE. de har gjort
om den helt sedan jag var där sist, till det bättre hållet!
very nice. jag, empa och mallan möblerade om och sådär.
nu är det typ klart. ett beerpong-bord i hörnet är redan
mitt favoritställe. ska kolla om vi hittar några bra
beerpong-muggar på stan imorgon. 
 
för övrigt fyller min farmor 90 imorgon. hur coolt är inte det?
jag undrar hur nyttigt hon och farfar egentligen levt. farfar fyller
90 i december. och de har varit gifta i 65år om två veckor.
KICK ASS! helt galet ju. tänk om man får leva så länge.
jag räknar inte med det :( om jag har tur lever jag lite
längre än till pensionen. om pension ens kommer finnas
kvar när jag blir gammal. folk jobbar ju längre och längre
tid nuförtiden. jag längtar till pensionen. haha. det är fan
sweetass att få lalla runt och inte göra nåt. förhoppningsvis
ska man även ha en massa pengar undansparade, så att
man kan resa hela tiden. resa resa resa. it's all I wanna do! 
 
anyway. är grymt peppad på festen imorgon. det bästa med
att ha fest själv är att bara människor som man tycker om
kommer att komma, för resten säger man nej till när de
frågar. haha. :D 
 
 
och JAG VET. det är skitkonstigt, att jag är hemma en fredagkväll.
jag borde vara ute på värmlands, den sista för hösten för min del.
kommer säkert ångra det här som fan så småningom, men jag
känner bara inte för att gå ut ikväll. ska färga ögonfransarna och
packa grejerna inför imorgon. vad tror ni min farmor skulle säga om
hon visste att jag i min stora väska jag tar med till deras 'öppet hus'-mottagning
inte bara har grymt slampiga kläder till kvällens fest, utan även en hel box
vitt vin och en vodkaflaska. haha. jag skulle nog bli arvlös.
min farmor frågade mamma om pappa hade blivit alkis en gång när hon
skymtade en kvarting vodka i vårt kylskåp nån gång för många år sen.

det är spännande, vilken kulturkrock det blir, generationer emellan. mina
föräldrar har aldrig ens varit fulla. så nej, pappa är inte alkis. haha.
farmor och farfar tror typ att djävulen drar ner en i alkoholismen om
man dricker mer än en lättöl på julafton. needlesstosay, ni som snackar
om fulla föräldrar på julafton, förvänta er inte att jag vet vad ni snackar
om. på vår julafton delar farmor och farfar en lättöl, mamma och pappa
en annan. vi "barn" rör inte ens lättölen, kan bara föreställa mig vilket
liv det skulle bli om jag skulle ens smaka på öl framför farmor och farfar.
haha. 
 
nu ska jag ta tag i mig själv, färga ögonfransarna och ögonbrynen. is nice. 
imorgon ska jag hänga med angelie på förmiddan, sen hem till farmor och
farfar, sen köpa lite grejer på stan (nån som vet hur länge allt är öppet imorgon??),
sen åka hem till mallan en stund, och sen käkar vi middag på restaurangen och
sen är det fixa fixa och PARTY PARTY som gäller :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0