time slips to nothing

and I'm better than I've ever been.

för mkt att berätta för att orka skriva allt nu.
igår var... surrealistiskt. fantastiskt, roligt, vågat
och lite farligt. utgång och sista nitelinken hem.
förmodligen aldrig mer nitelinken hem. hade änglavakt
och träffade världens helylle kille, gerard, som följde mig
ända till dörren, samt lånade ut sitt paraply åt mig. (alltså
det var verkligen inte som att jag bad honom att göra det,
utan han tog det för givet, eftersom det är creepy att gå i
tallaght och jag är honom fan evigt tacksam, för det är fan
inte kul att gå här, inte ens på eftermiddagarna, så ni kan
ju gissa själva hur creepy det var klockan fem på natten.)

jag tror att han var gay, ju mer jag tänker på det och visar
bilden som jag tog på honom (han tog upp en igelkott från vägen
för att rädda den från att bli överkörd) för folk desto mer
övertygar folk mig om att han är gay. inte för att det spelar
någon som helst roll. han är blond och kort, rena motsatsen
mot vad jag gillar. men han följde mig som sagt, det var sweet.
kom hem klockan fem halv sex. däckade som en klubbad säl.
gerard ska hjälpa mig komma i kontakt med simon society, vilket
är en volontärorganisation som hjälper hemlösa.
det finns verkligen hemlösa överallt. överallt, överallt.

jag har sett en skylt till amnesty international, jag vet var
det ligger nu. men det är ju mer spännande att engagera
sig i något som är just irländskt, som bara finns här.
det blir nog bra.

aja. hade grymt kul igår iaf. hängde med 4 finska tjejer och
en svensk kille som heter erik. idag var jag och erik och
fikade på starbucks med ytterligare en svensk, en tjej som
heter sara och som bor här permanent. kul. sen käkade vi tacos
på taco taco. haha. the name is so nice, you say it twice!

sen åkte jag hem, gick genom parken klockan åtta typ.
gerard, som följde mig hem i fredags och som har bott i
tallaght hela sitt liv avrådde mig på sms att gå genom
parken när det är mörkt. så jag pratade med malin i
telefon hela vägen från the square, genom tunneln, parken
och gatorna hem. malin är snäll. hon ville såklart höra allt om 
gårdagens utekväll, vi hann inte träffas idag för de var på playgroup 
med alexander när jag drog till stan.
 
sen har jag skypeat lite med emelie, men det ville inte riktigt
funka. hon hörde mig men inte jag henne. så jag snackade på
och hon svarade med att skriva. haha. får några timmar sen
kom malin hem, hon och gavin hade vart hos några polare och
han stannade nån timme längre än hon. så vi skvallrade i köket
tills han kom hem, och då började helt plötsligt världens diskussioner.
vi blev just klara. gavin förklarade hela situationen med nordirland-irland.
mkt spännande. vi snackade verkligen i timmar. om historia, om musik,
om barnuppfostran etc etc.
gud vad jag tycker om mina 'hostparents'. de är fantastiska.
jag kunde verkligen inte ha önskat mig något bättre. förutom
läget då. ghettot är creepy.

gerard pekade och visade var man inte ska gå om nätterna osv.
tack och lov bor jag i 'den bra delen' han var snäll. bor rätt nära,
han hämtade jacka på vägen för hans hade blivit snodd på krogen.
och så var han nykterist. jag misstänker att han växt upp i en
familj med alkoholproblem, pga sättet han pratade om det.
'alcohol destroys families' osv. tragiskt. 
 
det roligaste igår var ändå när vi, på dansgolvet på fizsimon insåg
att stället kryllade av homosexuella män, och att fler stötte på erik
än på mig och anni. haha. anni är min nya finska polare, hon är
snäll. erik är också jättesnäll, men han flyttar hem om en månad.
synd. fast han babblar rätt mkt så tycker jag om honom. jag är rätt
bra på att bryta in när folk snackar för mkt. (this is only one of my
many gifts, that I'll highlight later on) haha. nåväl. 
 
imorgon har jag erbjudit mig att sitta barnvakt, eftersom jag haft
så mkt fritid den här veckan, har ju knappt behövt jobba något
alls. nån dag snart ska vi även skriva kontrakt. jag är hur peppad
som helst. nu ska jag lägga mig i min SJUKT sköna dubbelsäng, sätta
på madrassvärmen och sova som en gris :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0