Way down

in Dublin town
thinking about the way he loved me
There's a hole in my pocket
that's about his size 
 
 
 
kan man kalla det för nostalgisk? när man ser bakåt på något som
hände för bara två veckor sen? äh. jag gör det. ibland blir jag
nostalgisk och tänker på min sista vecka i sverige. hur jäkla kul jag
hade det. ibland om kvällarna önskar jag att jag vore där igen.
att jag bara partade hela tiden och var skitnervös för att åka hit.
att jag umgås med honom. som jag aldrig mer kommer umgås med.
förmodligen. så är det ju. vi kommer kanske aldrig mer träffas. och
det SUGER. om jag ska vara ärlig. det suger lite. minus lite. det 
är tråkigt. faktiskt. 
ibland känner jag mig ensam här. trots att jag är allt förutom ensam. 
just nu känns det som att jag längtar efter att ha en pojkvän. jag 
längtar faktiskt lite efter det. det där pirret, det där, att säga godnatt 
till någon, varje kväll. tryggheten i att veta att någon skulle göra typ 
allt som finns för att göra en glad igen om man var ledsen. tryggheten 
i det hela helt enkelt. tryggheten i att ha någon, tryggheten i att någon 
har en. 
 
men det är nog bra. att inte ha nån. det är bra för man ska känna sig 
trygg i sig själv och med sig själv. för i slutändan har man ändå bara 
sig själv ändå. och då suger det om man inte känner sig trygg i att 
vara ensam osv. been there done that. det största misstaget jag gjort 
i mitt liv var att bli så beroende av en annan människa att jag inte ens 
kunde duscha ensam. jag bara grät och bröt ihop. när det tog slut kändes 
det som att allt var slut. haha. fy fan. jag var liksom 19? 20 kanske. jag 
var kanske 20 och det kändes som att ingenting spelade någon roll. 
det misstaget gör jag inte om. det var mitt livs största misstag.
 
 
shit. jag kan vekrligen skriva hur långt som helst, give me a subject
and I'll write a book about it, liksom. jag borde fan bli författare. jag
skulle vara helt fantastisk som författare. nä. det stämmer inte. jag
har svårt att hålla mig till ämnet, precis som jag har när jag berättar
saker för folk. spelar ingen roll om det är på telefon eller irl, så fort
något annat händer, så blandar jag in det i historien. det kan vara
rätt förvirrande. mitt i en skitspännande historia om någonting som
har hänt mig kan jag plötsligt säga oj vad den där ungen har mkt
snor i näsan, och hela historien pausas liksom en stund. haha. helt
misslyckat liksom. det var rätt kul när jossan sa, nån gång när vi var
kanske 16? att 'du är fan den enda som är lika dålig på att berätta
historier som jag, blir alltid distraherad liksom, och drar bakgrunden
till allt, även om det inte ens spelar någon roll' haha. det är så jävla
sant. det är precis så det är. 
 
anyway. för er som bara vill veta vad jag har gjort idag, så kan
ni börja läsa nu:
vaknade tidigt som... för att ta med alexander ner på stan. det var nämligen
dags för veckans starbucksfrukost (detta är alltså en once-a-week-grej för
er som missat detta) frös lite på vägen till the square och fan vad TUNGT 
det är att dra en barnvagn i uppförsbacke!!! det är fan ingen lätt match. 
men hittade ut genom rätt utgång den här gången iaf! på luasen somnade
alexander direkt och jag sminkade mig lite. töntig tjej liksom. ok ljög när
jag sa att jag sminkade mig, jag böjde ögonfransarna (som färgades igår)
och kladdade på lite rouge. sen gick jag till starbucks. det var kul.

anjamarias amerikanska kompis som jag trodde att jag gjorde jättedåligt
första intryck på förra gången ville tillochmed att jag skulle haka på dem
till london om några veckor. det kanske jag ska. de tjatade båda två och
jag tror att london kan vara väl värt ett besök såhär innan jul! är säkert
hur mysigt som helst :D om jag bara har råd efter att biljetten tillbaka till
dublin är köpt.. vet fortfarande inte vilket datum jag måste vara tillbaka..

både anjamaria och jamie som hon heter var hur förtjusta i alexander som
helst! anjamarias bäbis kian började tillochmed gråta för att han inte fick
tillräckligt med uppmärksamhet när alexander var där. haha. jamie tyckte
att alexander kunde vara en bäbismodell och det är fan sant! han är en linslus
också. hur fin som helst.
de ville byta sina ungar mot honom, men jag sa att det inte gick. något som
gladde malin senare. haha. när vi kom hem vid två var det dags att åka till
ikea. malin körde och gavins mamma följde också med. hon är en förtjusande
liten tant. påminner om min moster faktiskt. aja. ikea was awesome! jag köpte
en ny kudde, lite småkuddar att ha i sängen (inte för att jag behöver det utan
endast för att de var billiga, ljusblåa som mina väggar, och för att jag ville ha nåt
mer att lägga i korgen. haha. köpte en ljusblå fleece-filt också. mysig. sen när vi
kom ut till ikea food köpte jag en mass grejer. knäckebröd! chips, kexchoklad,
rödkål, GLÖGG<3 och mjölkchoklad. yummeeeeey! 
 
jag har så himla mkt mer att skriva, om min frappucino-upplevelse på
starbucks och om helgens resa till västra irland och galway, men det får
vänta tills imorgon. om någon överhuvudtaget orkat läsa igenom hela det
här inlägget så är det bara att gratulera. i'm on a roll here! eller vad man
säger. haha. nu ska jag sova. imorgon ska malin till frissan och jag ska
ta hand om alexander. kanske åka ner på stan. på kvällen är det fotboll,
irland-frankrike, den ska kanske ses på stan med erik och hans asiatiska
vän som är den enda trevliga på hans kurs. haha. erik är rolig, synd att
han drar hem till göteborg om en månad. önskar att jag hade fler killkompisar
här. finska tjejer är väldigt tjejiga.

jag saknar eric och diako.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0