There's still a little bit of your taste in my mouth

there’s still a little bit of you laced with my doubt
It’s still a little hard to say what's going on
There’s still a little bit of your ghost, your witness
there’s still a little bit of your face I haven't kissed
you step a little closer each day
that I can´t say what´s going on

 
 
Where to start? Igår var kul. riktigt kul. vi käkade
absolut STANS BÄSTA pizza, no doubt about it. kvällen
fortsatte på v-dalas pub och kvällen blev lite längre än
planerat. En helt klart lyckad kväll på alla sätt och vis.
Somnade lycklig och nöjd. 
 
Vaknade klockan fem, sen klockan halv sex, sen klockan
sex. sen när larmet ringde klockan sju. Diskade arslet av
mig och plockade ihop de sista sakerna, stängde väskan,
det var inte det enklaste! kramades hejdå och grät en minut
tills jag kom på att jag inte hade tid för känslor. svalde hårt
och innan jag visste ordet var pappa där och skulle hjälpa
mig bära ner grejerna. mamma och pappa pratade om
nåt tråkigt i bilen och jag blev nästan arg för att vi inte
bara kunde sitta tysta och vara bittra. men samtidigt var
det skönt att försöka tänka på annat. mamma grät när vi
sa hejdå men jag log mest och tänkte på att vi ses om sex
veckor igen. 
 
som vanligt, när jag satt på flygplatsen, tänkte jag igenom
hur jag kanske skulle dö nu. haha. ja, jag är sjuk på det
sättet. jag är inte flygrädd eller nåt, men innan jag går på
ett flygplan förbereder jag mig lite mentalt på att kanske dö.
haha. sjukt? ja förmodligen. börjar typ tänka igenom saker
som att 'jag borde skrivit ett långt jävla brev, utifall att, så
inget skulle förbli osagt, ifall att jag dör' äh. ni tycker säkert
jag är skitkonstig. iallafall. jag sov hela flygresan. somnade
precis när vi kommit upp i luften och vaknade av 'vi ska nu
börja förbereda inför landningen bla bla bla'
resan tog inte alls 
1h och 50 min som jag hade trott, eftersom jag inte räknat in 
tidsskillnaden. den tog 2h 50min. men men, det spelade ju 
ingen roll eftersom jag sov. när jag kom fram gick jag först 
åt fel håll och hörde ett KRISTIIIN! från mitten av folkmassan, 
där stod malin med alexander :) sen åkte vi hem och jag fick 
se huset. så himla mysigt. verkligen hemtrevligt! det enda som 
är synd är att det är kallt på golvet, och annars också. 
 
sen käkade vi fryspizza och sen åkte vi på en biltur. åkte ut några minuter 
från dublin och plötsligt möts vi av världens natur. herregud! vi åkte upp 
på en utsiktsplats och där kunde man se stan. sen åkte vi vidare och naturen 
förändrades typ för varje km vi åkte. tundra, skog, ängar, vatten, bäckar, 
grönt blandat med rött från sånt där gräs som jag inte vet vad det heter 
men som ser ut typ som vete. jättevackert. min favoritdel av resan var 
den sista delen där det var en massa får och allt var precis så som man 
förväntar sig av irland. det var dock svinkallt så vi stannade bara en gång 
för att fota. men det var verkligen precis runt knuten. alla hus bara tog slut 
liksom, och så kom det här området med ingenting helt plötsligt. riktigt coolt. 
(kom och hälsa på mig!!!)
 
sen åkte vi till the square, som är ett stort shoppingcenter i den här delen
av stan. där fick jag äntligen se lite människor, som jag varit så nyfiken på.
av första intrycket kan jag säga att irländare är... som man förväntar sig att
britter ska va liksom. ovårdade, finniga, lite white trash. mjukisbyxor, hästsvans
och fula sneakers eller foppatofflor.
jag är plötsligt inte längre ett dugg orolig för att folk ska se mig som white trash när
jag går runt med alexander. jag var nog den enda på hela stället som gick i klackar.
har inte ens med mig några låga skor hit. köpte tandkräm och annat som
bortprioriterades i packandet samt en adapter, här är uttagen nämligen helt
mobbade och inte alls likadana som i europa. 
 
sen kom vi hem, jag sov en timme i mitt nya fina rum. har en madrass-heater,
SJUKT VÄRT. varmt och skönt. sen käkade vi tacos och gavin kom hem. sen
packade jag upp alla mina grejer (effektivt, jag som inte ens packade upp allt
på mina 7 veckor i holland!) och sen gick jag ner och gav presenterna till
malin och gavin. de blev glada.

sen spelade vi wii fit. det skitspelet räknade ut min wii fit age till 31!!!
thank you bitch. haha. malin som blivit 48 igår blev nu 31 (som hon är)
så hon var nöjd. haha. jag var mindre nöjd. fick dock veta att mitt bmi
är normalt, det är ju bra..
spelade en massa roliga spel, tex backhoppning, lekte fotbollsmålvakt
och annat roligt. malin och gavin är verkligen jättefina. de hade tänt brasan
också, så där nere var det fint. bilder av huset ska tas imorgon, don't worry
you'll get to see it all. mitt rum är bäst. OCH jag har ett jättejättefint badrum
helt för mig själv också :D här uppe är mitt rum, mitt badrum, malin och gavins
rum, deras badrum och alexanders rum. 
 
alexander är världens gladaste unge, tillochmed idag när han var ovanligt
sur, för han är sjuk. han ler och skrattar nästan hela tiden, men mamma
malin försäkrar att han brukar vara MYCKET gladare i vanliga fall och att
idag var en dålig dag. alexander har varit magsjuk och äter penicillin. 
 
jaja. imorgon ska vi åka till nåt fint ställe ute på kusten och käka
där. det blir kul. jag har en bra känsla av det här, jag tror jag
kommer trivas jättebra.

när jag är med dem glömmer jag verkligen allt jag lämnat kvar där hemma.
det är bara när jag sitter här som det kommer fram, att det faktiskt
är lite jobbigt. but it's for the best. I guess. allt måste ta slut nån gång
och det är bättre att det tar slut såhär än att det tog slut på nåt annat
jobbigt sätt. men det är synd. såklart. det kommer bli ensamt här, trots
att jag inte är ensam alls. 
när jag åkte imorse kändes det som att jag lämnade all min trygghet, 
min trygga punkt och allt som gjorde att jag kände mig trygg. men 
jag känner mig redan trygg här. malin och gavin är verkligen öppna 
och 'helylle', de har verkligen fått mig att känna mig välkommen. 
 
justja, jag fick en ny telefon av gavin och mitt nya nummer är 
08 337 18 978 
fast med irländskt landsnummer först såklart, 
men det vet jag inte vad det är och jag orkar 
verkligen inte kolla upp det. jag använder dock 
mitt svenska nummer också, såklart. smsa kan
ni göra till mitt svenska nr men vill ni ringa får ni
ringa till det irländska :) eller på skype! :)
 
nu vet ni ALLT :)


Kommentarer
Postat av: E (som saknar Kiiks något förbannat mycket!)

Jag blir SÅ glad när jag läser detta! och det känns tryggt att veta att du är med en bra familj som tar hand om dig :) och jag kan inte bärga mig tills jag kommer och hälsar på!! vi hörs på skype el facebook el msn el whatever soon soon soooooon!! LOVE

2009-11-07 @ 14:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0