Som ett ljus

tänt vid ditt bord
var min närhet för dig
som ett ljus
som ger värme och stöd 
när vintern är här




var ute igår. hard rock café först,
sen nåt irländskt ställe som vi gick
in på för att de spelade genuin irländsk
musik men så fort vi kom in så slutade de. haha.
aja. sen tänkte vi hänga på fitzsimon men fick vi
det eller NEJDU man måste ha id och det har man
inte om man blivit av med sin väska en vecka tidigare.
men men. vi hittade någon annan klubb att hänga på.
det var inge vidare musik men det var iaf ett dansgolv
och en skön klubb på tre våningar. när de stängde gick
vi till ett annat ställe som jag inte minns namnet på,
där fick anette för sig att vi skulle shotta. haha. klockan
halv tre. jag gjorde inte det, jag var förståndig och drack
vatten istället. jag är faktiskt bra på att dricka vatten
och vara förståndig. när de stängde tog vi en taxi hem.

anette sov hos mig. vi sov som små grisar till klockan
tolv idag. sen käkade vi mac'n'cheese  och kollade på
en film som hette Far & Away. rekommenderas! nicole
kidman & tom cruise. filmen var två och en halv timme
lång. malin kom in med en skål popcorn åt oss, snäll!!
sen kollade vi på lite vänner och för nån timme sen
drog hon och jag sitter här och tänker på hur mkt jag
borde plugga. och hur mkt jag borde städa mitt rum.
haha. idag orkar jag verkligen inte. kanske orkar spela 
lite wii fit senare. om jag orkar ta mig ner och sätta på 
värmefläkten i tvrummet, hela huset är nämligen svinkallt. 


imorgon ska vi på en svensk julmarknad. ska bli kul.
igår köpte jag en Merry Christmas-skylt som är asfin
och lite tacky. den är gjort i guldfärgig plast typ och så
är det rött glitter, silverglitter och grönt glitter om
vartannat i bokstäverna. svårt att förklara. spikade upp
den på väggen igår iaf, den sitter över mitt skrivbord.
väldigt nice. 

om tre veckor sitter jag nog på tåget till uppsala just nu.
det är nog först hemma hos mamma och pappa som den
riktiga julkänslan kommer att infinna sig. mamma skrev
just på skype att hon har gjort mormors pepparkaksdeg
och ska precis börja baka. åh. min mamma är fantastisk,
den här julen hemma kommer bli mer uppskattad än
någon jul har varit hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0