So what

I'm still a rockstar
I've got my rock moves
and I don't need you




En bra dag. Fick nästan en hel timmes sovmorgon,
alexander sov som en gris och så började gavin sent
så han lekte lite med alexander på morgonen. sen
drog jag och alexander till stan. träffade anni och
anette en kortis, promenerade till ambassaden,
trodde det var passtider innan tolv men när jag
kom dit fick jag veta att det var först mellan två
och fyra... eftersom det är en braa bit att gå till
ambassaden var det helt plötsligt lunchdags och
jag käkade på ett jättemysigt litet ställe som hette
dublin city coffee company. den ena killen som jobbade
där totalstötte på mig och var skitlättad när jag sa att
alexander inte var min. haha. han ba he's gourgeous,
congratulations! haha. jag ba tack men han är inte min.
sen ville han veta allt. haha. rolig kille. han hade ett
miniskägg som var jättetöntigt, typ sådär att man nästan
ville skratta åt honom. men han var snäll så det gjorde
jag inte.
sen kom erik ner och vi skrattade lite åt hur folk jämt
kollar på oss som att vi vore en liten familj, han jag och
alexander. eftersom erik ser ännu yngre ut än jag så kan
jag tänka mig att folk tycker det är helt sjukt. när man ser
en tjej och en kille och en bäbis drar man väl automatiskt
paralellen att det är en familj? jag menar det är inte direkt
som att man vid första gissningen skulle säga: det är nog
en au pair och hennes killkompis som går där. haha.
aja. skitsamma. gick till ambassaden igen. det var tur att
erik var med så han kunde leka med alexander medans jag
blev fotad osv. tanten på svenska ambassaden är inte den
snabbaste jag träffat direkt. tog typ en evighet. kostade en
förmögenhet. men nu är det gjort och jag får passet senast
om två veckor, men förmodligen inom en :) köpte även en
ny biljett till luciakonserten nästa vecka.


för övrigt har jag mest gått runt i TOTALT lyckorus över
dublin, över att jag har privilegiet att bo här. inte bara för
att jag har en bäbis att ta hand om som ALLA mammor i
'baby changing room' på stephens green jämt tycker är
ADOOOOORABLE, och att mina värdföräldrar här är helt
fantastiska.
idag var dublin julmysigt. jag blev helt lycklig. alldeles varm.
gick runt ensam med alexander en stund, njöt av julpyntet
och julbelysningen och lyssnade på alla gatumusikanter
(här är det folk med talang och utstrålning som spelar, inte
några fattiga uteliggare utan ofta har de med sig både
ljudanläggning och scen att stå på. det är fantastiskt.)
så himla mysigt. stan var proppfull med folk hela dan,
som den alltid är, det tog en dryg halvtimme att ta sig
från slutet av st stephens green till lower abbey st.

med barnvagn går allt så långsamt, man kan inte
bara gå förbi folk. och jag bygger upp gigantiska
armmuskler genom att köra barnvagnen btw.
alexanders liggvagn är nog den största barnvagnen nånsin.

nu ska jag spela guitar hero. imorgon ska jag ner på stan
med tereza och på kvällen är vi några som ska ut. ska bli
riktigt kul. vi ska nog förfesta hos mig. jag ska ha på mig
min nya svarta klänning från bershka med en leopard på,
den är ascool.

det var allt.


uppdatering 22.45 ----------------------------------------------------

typ sådär som att gavin kommer och ger mig en filt när jag
fryser i tvrummet(helt utan att jag bett om det) och som att
malin delar med sig av sitt godis som är fantastiskt gott, och
köper hem sour cream så att det alltid finns så att jag aldrig
ska behöva vara utan (ni som känner mig vet hur jag käkar
gräddfil till allt. sour cream is the next best thing).
de beter sig liksom som föräldrar. det är fint. det känns
lite som att jag får vara lite liten igen, trots att jag känner
att jag växer upp mer och mer för varje dag jag är här.
Dublin är bra för mig. det är honung för själen.
det är att se saker klart som varit suddiga förut.
Det är att lära känna mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0