No

have you heard the word no, no,
no, I thought so 
'cause everybody says yes 
everywhere you go 

 
min svenska mobil är alltså out of use. den är stulen,
tillsammans med min handväska, innehållandes i princip
ALLT allt allt. passet, plånboken, kameran, sminket,
solbrillorna, biljetten till luciakonserten.. m.m.
annoying? som fan.
men jag börjar komma  över det lite nu. köpte en ny
handväska, sminkväska och smink i lördags med veckans
lön. som tur är kommer min brorsa om två veckor och då
kan han ta med mitt nya bankkort och simkort. 
 
hade en skitrolig helg. i fredags skulle jag och erik lira guitar
hero, men vi råkade hänga med malin och gavin hela kvällen,
tills klockan helt plötsligt var halv fyra på natten. haha. det var
kul. vi drack vin, åt popcorn och skvallrade. gavin berättade
om sin olycka och så, det var intressant. han har ju ett glasöga.
sen berättade han även att de haft ett antal kandidater till au pair
jobbet men så sa han 'but we offered you a shitload of more money
than what we offered them!' och sådär. de verkar väldigt nöjda med
mig, det är kul! eftersom det blev så sent fick erik sova i gästrummet
och på lördan bestämde vi oss för att åka till dundrum. vi hängde där
hela dan. jag köpte som sagt en ny väska osv. hittade en väska som
jag ska köpa efter jul, när julklapparna är handlade och allt. det är
en från DKNY för 78e. den handväskan jag köpte nu inhandlades på
penneys (får se hur länge sen håller men den är rätt snygg faktiskt!)
för 11e :P lite skillnad.
igår kom en dansk tjej hit som också är au pair. hon flyttade hit i
onsdags så jag var den första sociala kontakten utanför hennes
familj liksom. hon var schysst, tror vi kan bli bra polare :) vi spelade
guitar hero och drack glögg.

eftersom jag inte har något visakort känner jag mig måttligt
handikappad. har 30e kvar av lönen. dvs att leva på tills på
fredag då nya lönen. och hela den kommer att gå till ett nytt
pass :( jävla passhelvete. hade ju precis fått ett nytt. KÖPT ett
nytt. för 400kr. när man köper pass i utlandet kostar de 160e.
det är helt sjukt irriterande. den här hösten kommer jag alltså
ha spenderat 2000kr bara på möjligheten att färdas mellan länder.
ahhhhh. i våras spenderade jag 170e på ett akut-pass när mitt
var borta i holland. jag och pass går inte ihop :( 
 
mina 30e kommer gå till att komma  ner på stan två gånger,
samt inta en frukost på starbucks. obestämd dag. ÅH DET
ÄR SÅ DRYGT ATT INTE HA ETT VISAKORT AAAAHHHH! 
 
nu vaknar bäbisen, han har nappat sedan halv tio, nu är klockan
snart elva. ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0