mittinattenuppdatering

här skriver jag mitt i natten. för er ja, hah, för här är
klockan bara elva. nåväl jag hade väl egentligen inget
speciellt att skriva, mer än att det känns som att jag
har varit här mkt längre än vad jag har. det är nog för
att jag vet att jag kommer vara här så mkt längre. om
jag istället bara skulle vara här en vecka eller så, hade
jag säkert tyckt att de här fyra dagarna hade gått jättefort.
men iallafall. det är skönt att vara här. det är inte alls
jobbigt att bo i familj, tvärtom. här får jag lagad mat,
här blir jag omhändertagen. det är det enda jag saknat
med att bo själv. att bli omhändertagen. att bli oroad för.
att någon skulle ringa om jag var en kvart sen hem från
bussen. typ sånt. det känns fint. och tryggt. jag har en
familj här. jag har en jättebra familj här. jag tycker redan
så mkt om dem. 

jag känner mig lite som han som är med som pheobes date
på monicas och ross föräldrars anniversary. han som är så
jävla positiv hela tiden, och säger 'that's so typical chandler'
fastän de inte känner varandra. haha. jag kände det igår,
att jag tänkte 'haha, fan vad typiskt gavin' när han sa något
vid matbordet. roligt. 
 
iallafall. det känns verkligen att det här är mitt rum. jag satte upp
bilderna igår och mina afrikanska kort. har dock inte bestämt mig
än var bilderna på mormor och farmor och farfar ska sitta. jag hittar
säkert nåt ställe. mina kläder hänger i garderoben (kan ni förstå att
jag packade upp första kvällen. jag, som inte ens packat upp allt
efter sex veckor i rotterdam!) jag har en så bra känsla av den
här familjen. jag tror att jag kommer stormtrivas. det känns
som att vi förstår varandra. det är mycket på mina villkor. vill
jag sitta framför datorn hela kvällen får jag göra det, vill jag
spela tvspel eller vara med och kolla på serier med dem så
får jag gärna det också. jag känner mig verkligen avslappnad
och trygg i huset. jag kan ta vad jag vill ur kylskåpet, när jag
vill. 
 
imorgon ska vi kolla upp vad man behöver göra för att skaffa
bankkort. de drar nämligen jävulska belopp från mitt visakort
(VARFÖR? DAMN YOU VISA-BASTARDS!?) varje gång jag betalar
har jag märkt. (eller så har euron gått upp sepemycket sen i onsdags?)
iallafall vore det enklare med ett irländskt kort, så att jag kan ta ut
pengar i automat osv utan att det kostar.
29e kan väl fan inte bli 333kr? förra veckan var euron på precis 10.
i think someone's messing with me. även att tandborste, tandkräm,
shampo och balsam gick på typ 150. helkonstigt.
jajja. skitsamma. ska iaf kolla upp det. så ska vi skriva
au pair-kontrakt också. det är bra.
och min bror har bokat resa hit, han kommer om dryga 3 veckor.
det är rätt snart! då har jag bara hunnit jobba lite mer än en vecka.

everything's gonna be alright. nu ska jag lägga mig och kolla på
vänner tills jag däckar. imorgon ska vi upp grymt tidigt. halv åtta wohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0