I'm way down, in Dublin town

thinking 'bout the way he loved me
There's a hole in my pocket
that's about his size

but I think everything is gonna be alright
yes I hope everything is gonna be alright



KOM OCH HÄLSA PÅ MIIIIG! 


Vaknade av att min nya irländska telefon ringde. 
det var mamma. kul. pratade både med henne 
och pappa. sen duschade jag, käkade lasagne 
till frukost och läste på en lapp att malin och gavin 
tagit med alexander till lekparken och affären, och 
att jag kunde smsa om jag ville mötas upp eller ha 
nåt speciellt från affären. smsade att jag önskar 
fruktyoghurt. varken malin eller gavin äter frukost, 
så de har ingen bra frukostmat hemma men har bett 
mig att säga exakt vad jag vill ha så kirrar de biffen. 
jag skulle inte kunna leva utan frukost. frukost is the shit. 
frukostmat är så himla gott! yoghurt, mackor, pålägg.. mmm... 

jaja. sedan dess har jag suttit här och haft ångest över en 
uppsats jag borde ha skrivit i fredags men som jag hade glömt 
bort och nu har NOLL motivation till att skriva... blääää.. ska nog 
lägga mig i sängen en stund, kolla på något avsnitt desperate 
housewives  och tänka på annat en stund. har ju hela kvällen 
på mig. fast egentligen inte, eftersom jag redan är två dagar 
sen med uppgiften. haha. I suck! hade faktiskt glömt den helt 
och hållet..

igårkväll spelade vi guitar hero! I fucking ROCK @ guitar hero!
awohooo! sen kollade vi på ett avsnitt av Lie to me, riktigt bra
serie faktiskt! rekommenderas! 

har snackat lite med en finsk tjej som bor vid dundrum, vi
kanske ska ses imorgon eller tisdag, och hänga på dundrum
hela dan. dundrum är alltså det här enorma shoppingcentret :D
där kan man käka och fika och allt möjligt också. 

här kommer lite bilder från mitt nya hem, man kan klicka på dem så blir de större!
mitt rum

mitt egna badrum

nya klänningen!

lite utsikt från kusten precis norr om dublin:




----------------------------------------------------------------------
uppdatering tidig kväll.
plötslig melankoli. mitt gamla liv är borta.
här ska jag bygga upp ett nytt. jag är ensam.
jag sover ensam, jag vaknar ensam.
Jag har tänkt på honom nästan hela
dagen men han har nog glömt bort att jag finns.

det kommer nog ta ett bra tag, att vänja sig.
vid att ingen ringer flera gånger om dagen.
telefonen är nästan overkligt tyst. tyst tyst tyst.

(ni vet väl att man fortfarande smsar mig för
samma pris som om jag vore i sverige?) 


inga idéer till uppsatsen heller. fan. får nog skriva den imorgon istället.
sitter liksom och försöker komma på nåt. men det kommer ju aldrig innan
man slappnat av och tänkt på nåt annat. och det går inte när man är stressad.
fy fan. kan jag inte bara få komma på nåt bra ämne nu och skriva den där
jävla uppsatsen AHHHH. nu ska jag gå ner och hoppas på att malin och
gavin vill hitta på nåt kul. om inte annat kan vi köra lite wii fit. har inte
rört på mig nånting på hela dan. inte heller har jag fått en stråle sol på
mig. kanske är därför jag känner mig helt jävla.. tom. utmattad. vill
liksom inte riktigt idag. 

det är inte som att jag hade förväntat mig att han skulle höra av sig,
men nu var det jag som skrev sist och det känns bara inte så kul.
jag känner mig lite bortglömt. ignorerad? jag vet inte.
det blir nog bättre när jag hittar polare här, och går ut och
träffar folk på de irländska små pubarna.
de finns verkligen överallt.

uppdatering senare samma kväll:
gick ner och hängde med familjen. det hjälpte.
tycker verkligen redan om dem. lekte lite med
alexander. sen klippte jag isär bilderna som jag
skrev ut innan jag åkte, malin har nämligen köpt
kladdmassa åt mig så jag kan sätta upp bilderna
i mitt rum :) fast jag vet inte riktigt än vilken vägg och
hur jag ska arrangera det hela. det får bli kvällens/nattens
projekt.
sen kollade vi på några avsnitt E.R. faktiskt mkt spännande!
de har berättat om deras E.R.-beroende men jag trodde inte
det var så jättebra. men det var det! och det bästa av allt de
har typ 7 säsonger kvar att kolla på, så jag kom inte i slutet
av E.R.perioden! :) kul kul.

har eventuellt en liten idé till finskuppsatsen också,
imorgon ska jag upp tidigt. har bett malin väcka mig.
det är bra, måste ju komma in i vanan. inom två veckor
börjar hon jobba och då måste jag vara klar att ta över
'barnskiftet' på morgonen. det blir nog bra :) tror vi ska
ta det lugnt, alexander kommer nog få vara med mig mer
och mer, så vi vänjer oss vid varandra och han vänjer sig
av med mamma som alltid varit där hittills.. I'm confident,
tror det här kan bli riktigt bra.

måste bara komma in i det, förstå att livet kommer att vara
annorlunda. hur mkt jag än älskar mitt liv där hemma så kan
jag få ett nytt liv att älska här. jag har alla de bästa förutsättningarna!
faktiskt. familjen är fantastisk, jag har snackat med folk att träffa om
dagarna, bäbisen är världens lyckligaste lille knott. så fort jag börjar
hitta, känna mig trygg i området, kommer jag även att känna mig friare,
att jag kan ta mig härifrån på egen hand. jag längtar tills jag kan hitta till
stan och hitta i stan. det är mkt såhär när man är ny, men alla är ju
nybörjare nån gång! vet inte hur många gånger jag gick vilse i rotterdam.
jajjjja. nu ska jag försöka mig på det här med att sätta upp fotona.
hoppas ni har det bra där hemma. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0