Here I am, where I've been

I've walked a hundred miles in tobacco skin
my clothes are worn and grey
and I know ugliness
now show me something pretty.


Idag har vi promenerat runt området. Nu vet jag
var närmsta sjukhuset, apoteket, mataffären, frissan
m.m. är. och så vet jag hur man hittar till the square.
the square är det närmsta shoppingcentret och det
är därifrån bussen och spårvagnen går till stan.
malin visade även var taxibilarna står, på natten
är det nämligen alldeles för creepy att gå hem från
the square. och det kan jag tänka mig. efter tio vill
man nog inte gå genom gångtunneln ensam.

Sen har en svensk tjej som heter anjamaria ringt mig också,
imorse, och bjudit med mig på frukost på starbucks imorgonbitti!
hon och nån kompis till henne brukar tydligen frukosta en gång i
veckan där. jag sa att jag inte visste eftersom jag inte visste om
jag skulle hitta till stan och så. men malin sa att hon också har
ärenden i stan så vi kan åka tillsammans till stan imorgon!

kommer förmodligen få vakta alexander på cafét medans
malin springer ärenden. ska bli kul att få träffa lite folk, och
att se stan! har ju inte varit nåt i stan alls hittills! i helgen
har jag bestämt mig för att hänga med antingen anjamaria
eller en finsk tjej vid namn niina som jag snackade med igår.
hon bor precis vid dundrum. wohoo :D dock drar hon hem till
julen. hoppas anja maria stannar längre, inte snackat om det
än. men vi får se. får väl lära känna henne och hennes polare
imorgon på starbucks :) det blir kul. kul att hon ringde :D


annars har vi snackat lite skillnader mellan sverige och irland.
här måste man till exempel anmäla själv om man vill sopsortera,
och typ 'beställa' det. krångligt alltså. men min familj har gjort det.
även har pappan inga som helst rättigheter när det kommer till
familjen. om malin och gavin skulle skilja sig skulle huset vara
hennes, bilen likaså, och alexander också. trots att det är gavins
hus och bådas bil. och naturligtvis bådas unge :P men ändå har
pappan ingen rättighet till någonting.

när gavins mamma ville hyra en tv när ungarna var små fick
hon dock inte det. gavins pappa drog när han var nyfödd, och
eftersom gavins mamma är en kvinna fick hon inte hyra tv, för
att hon var kvinna och en kvinna har inget jobb och kan därmed
inte betala för att hyra en tv. mkt spännande!


och dessa träningsoveraller. det är helt övervälmande,
de finns ÖVERALLT. alla har dem. det är skitfult och as-skabbigt.
träningsskor är också en hit. alltså kan man dra hem från gymet
i gymkläderna utan att stå ut ur mängden iallafall! vid the square
finns det tydligen ett gym, tänkte kolla in det. ska även kolla upp
körer och amnesty eller röda korset. kul! jag är peppad. imorgon
blir nog kul också.

paljettklänningar finns överallt här och de är mkt billigare
än i sverige. det är nice. tänkte köpa mig en lite lyxigare
version dock, att ha på nyår. såg en jättefin i ett skyltfönster,
en mörkblå för femhundringen :) nice. den blir nog snygg på mig.
jajja. det var allt. ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0