he said that he loved me

but he had somewhere to go



gymet. det fantastiska, fruktansvärda,
obehagliga men mysiga gymet:









need less to say?
jag ska nog bli medlem. wohoo. efter jul dock,
när jag varit hemma och hämtat gympaskorna.

alexander har charlakansfeber och är jättesjuk.
fick ta hand om honom i två timmar idag, det gick
bra. körde lite wii fit, knäckte ryggen. ont.
ikväll ska jag ner på stan och träffa två finska
tjejer. hoppas de är trevliga :)

håll tummarna för att jag inte blir rånad,
mördad osv på vägen hem från luasen ikväll.
läskigt..
jag bor verkligen i ghettot. enligt malin har det
oförtjänt dåligt rykte men jag är skeptisk, haha.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
uppdat. senare:
blev hämtad från luasen av megasnäll malin klockan
kvart över tio. sedan dess har vi hängt i köket och
jag har skvallrat om mitt förra jobb osv. malin är
så himla fin, jag kunde nog inte önskat mig en bättre
hostmum. jättesnäll och rolig :D

imorgon ska jag ut med de två finska tjejerna som jag
träffade idag. de var sköna och roliga. penneys är deras
favostore. haha. my kind of people alltså. dock ogillar de
paljetter och lady gaga (inte min favo men de verkade som
att de typ hatar sån partymusik) men man kan inte få allt!
hittar säkert nån att shejka till beyonce till så småningom!
det lär ju komma många nya au pairer efter julen också.
kul kul. jag är peppad på den här helgen. imorgon blir det
utgång med dem + två svenska killar, på lördag blir det fika
med en svensk tjej som pluggar i dublin och eventuellt fika/dinner
med nån spansk tjej som vart här två veckor utan att umgås
med nån utanför familjen so far. undrar vad hon är för nån.
kanske trevlig, who knows liksom. nåväl.

det känns kul iaf. allting. ikväll har jag hängt på stan, blivit visad
klubbar och pubar till höger och vänster, helt galet vad mycket
det verkar finnas att välja på!! hittade äntligen bewleys på grafton st.
där anna jobbade förut, ska besökas på lördag är planen!

det är helt sinnessjukt vad mkt affärer det finns överallt och
pubar och klubbar och gud vet vad. det kommer ta en
halv evighet att utforska allt :D upptäckte att stephens green st
och o'connells st är mkt längre och innehållsrikare än vad jag först
trodde, och redan då tyckte jag att båda shoppinggatorna var enorma
och fantastiska. som sagt, det finns verkligen HUR mkt som helst av
allting. idag hittade jag även american apparel! samt topshop nummer 2.
samt ett nytt penneys och en massa mer roliga affärer.
det här är mitt paradis.
de har julpyntat gatorna redan och de flesta affärerna.
hur mysigt som helst. här får man njuta av julen länge
minsann, I like!!

ser fram emot imorgon kväll. det ska bli kul. vi blir ett helt
gäng som ska ut, niina och siiri som jag hängde med idag
känner en massa folk. mest finnar. kul. hoppas jag kan
snacka bra finska när jag är full, det vet jag ingenting
om än. men ska bli kul att kolla in pubar och klubbar,
vi ska tydligen till minst tre olika ställen så det blir en
riktig pubrunda, med klubb på slutet.

har hört mkt om hur irländska tjejer klär sig på krogen, haha,
and guys, I think you're gonna like it here, när ni besöker mig!
de går tydligen strumpbyxlösa året runt, i kortkort och superurringat.
haha. stackars tjejer. det är väl så de får sig nåt. det kan inte vara
lätt att vara irländsk och ful. förlåt men det är inte som att det är
överflöd av vackra kvinnor i det här landet. inte heller vackra män.
sett kanske två, tre stycken so far. den hetaste var definitivt mannen
på luasen i förrigår. ser jag honom igen går jag fram och pratar. han
kanske blir min framtida man. tänk vilken love story att berätta.

HAHA PÅ TAL OM LOVE STORY! den ena finska tjejen som
jag träffade idag berättade om hur hennes au-pair-childs
föräldrar träffades.
de träffades i tyskland när tjejen var tillsammans med en
annan kille, som jobbade tillsammans med den här irländska
killen. hon dumpade sin kille och blev tillsammans med den
irländska killen. de bodde i tyskland i x antal år och bestämde
sig sedan för att flytta till irland som mannen såklart härstammade
ifrån. de fick en unge, ungen som niina nu tar hand om (7år) men den
här pappan bor alltså nu med en av deras f.d. au pairer istället för med mamman!!!
HAHAHA. sinnessjukt eller vad? han hade alltså en affär
med en au pair och nu bor de typ på samma gata som
ungen och mamman.

insane? very much so.


nu ska jag gå och lägga mig.
nu har jag varit singel i 7 månader btw. så länge har jag inte varit
singel sen jag var typ 17. faktiskt har jag nog inte varit singel mer
än ett par månader sedan dess, until now.
om jag hade fått välja hade jag inte varit singel nu heller.
den här hösten är nog första gången jag fått känna på
olycklig kärlek. att vara kär i någon som inte är kär i mig.
vem är så dum att man blir kär i nån som man inte vet är
kär i en tillbaka? det ska man ju inte bli. det har jag nog
aldrig blivit förut.

inbillar mig att livet som singel ändå är enklare. det är det nog.

man är aldrig lika lycklig som i ett förhållande,
men man är heller aldrig lika olycklig som i ett förhållande!

tänk på det flickor och pojkar. hur lycklig man än blir av
ett förhållande så drar det med en sån jävla massa skit ändå.
svartsjuka och jobbiga tankar om att man inte räcker till.
så är det för mig iaf. jag tror (och hoppas?) att jag inte är den enda.

enough. sovdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0