sverige!

sverige är
underbart.
 
det kändes lite som att kliva in i en h&m-katalog idag när vi var på stan.
för i holland vet folk inte hur man klär sig. i uppsala är man typ 10ggr
snyggare en vanlig dag på stan än vad holländare är när de går ut och
festar (jeans och en långärmad svart tröja hörde inte till undantagen, för
tjejer alltså)
jag njuter. av att kunna inspireras av vad folk har på sig, istället för att
äcklas av alla fula äckliga kläder. och att inte alltid vara snyggast klädd
vart jag än går. en annan sak som är skön är att man slipper alla marockaner
som desperat försöker ta kontakt med en, och vars bästa raggningsreplik är
'hola señorita, looking good, looking sexy'
(NÄR HAR DET FUNKAT!?!? JAG BARA UNDRAR.)
 
det är skönt att vara hemma. i sverige pratar ingen med en
oprovocerat, servitörer kommer inte och torkar ens bord medans
man fortfarande äter, och ska man gå förbi nån mitt i en affär säger
man 'ursäkta' istället för att trycka sig förbi (inklusive trycka in den
man går förbi i närmsta vägg eller mathylla) och här följer inte män
efter en från stationen med cykel, stannar framför en tre gånger
och försöker desperat att få ögonkontakt med en? hahah. jävla
holland. otaliga konstiga saker har hänt mig i detta land. jag har
berättelser som jag förmodligen kommer beta av för resten av
mitt liv :D
 
det enda som är lite irriterande här är att man ALLTID träffar folk man känner.
ser man ut som ett helvete nån dag så kan man typ inte gå utanför dörren,
för det är alltid då man träffar dem man inte vill träffa. åker man bil genom stan
kan man knappt kolla ut genom rutan utan att se ett antal välbekanta ansikten,
det måste inte vara folk man känner, för SÅ många känner jag inte, men alltid
folk man vet vilka det är och som förmodligen vet vem man själv är. typ kompisars
kompisar eller kompisars syskon osv. i rotterdam träffade man liksom ALDRIG
på nån random :D kan bero på att jag kände typ fem pers av 600 000 :P
 
solen skiner, fåglarna kvittrar och jag älskar mitt liv.

valborg var det bästa och mysigaste nånsin. jag ville
aldrig att det skulle ta slut. imorse åkte tim hem och
det var lite sorgligt, nu är det fyra veckor igen.
det är bara att bita ihop! man vänjer sig.
vi blir starkare, vi blir bättre.
 
 
idag var jag och mina föräldrar och fikade hos farmor och farfar, sen
fika jag med greken, sebbe och kristin. det blev bryggan. proppfullt
var det. men mysigt. sen köpte jag en pizza, vi satt kvar i några timmar
på uteserveringen och sen promenerade jag hem till mina päron.
åt lite till. haha. sen drog jag till david där även viktor, eric, jessica, sofia
och senare även diako, var. det var mysigt. vi snackade mest skit, gick
igenom några TP-frågekort. jävla värdelöst spel. vi kunde kanske var
tionde fråga. haha. skitspel. nu är jag tillbaka hemma och ska sova.
imorgon blir det fika med petrus och sen filmkväll med greken.
och cheeseballs.
VÄRT.
 
och så har jag skaffat spotify, mkt mkt värt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0