sverige

emellanåt känner jag mig nästan oförskämd
för att jag är liksom.. euforisk över mitt liv. allt är så
fantastiskt och jag är lycklig över småsaker som
folk i allmänhet nog inte ens tänker på. går hem från
bussen och istället för att tänka 'fan vad långt det är från
bussen' tänker jag på hur vackert det är på vägen och
jag går leende och får nästan en hjärtattack när grannen
säger hej som jobbar i sin trädgård, för jag märkte inte
ens att det var nån där.

är liksom lycklig över allt. att få vara, att ha vänner,
att ha familjen, att få vara i den här vackra staden
och att få sitta här, framför min alldeles egna dator.

jag vet inte varför, men ända sen jag åkte till holland,
till och med trots att allt var svårt med familjen jag bodde
i och trots att jag vantrivdes med dem, så kunde jag samma
dag som jag svor över mitt liv fortfarande gå runt i solskenet
i rotterdam och vara lycklig över att jag får vara, att jag får gå
runt, känna solen på min hud, att jag får vara med om ett
äventyr, som bara jag vet hur det känns att uppleva.
det var kanske början på nåt nytt, och det tog inte slut med
att jag åkte tillbaka hem. för det här är hem.
 
och nu är jag lycklig över att vara tillbaka, att kunna bestämma
saker impulsivt, fika hit och fika dit och skvaller om ingenting.
och även om det regnar så spelar det ingen roll. det är tre veckor
och tre dagar tills jag åker till min älskling men det gör liksom
inte så mycket. jag har ett bra liv här, vi pratar och vi umgås,
även om det inte är på ett 'normalt sätt' så funkar det. jag är
kär och lycklig och även om det är svårt ibland att vara ensam
om nätterna och att vakna ensam så har jag nån som älskar
mig, och det är mer än vad många har. jag är lyckligt lottad
som har någon som överhuvudtaget står ut med mig ;) någon
att skratta med och någon som vill vara med bara mig. bara mig.

i sommar åker vi till grekland tillsammans, han ska få visa mig
sitt paradis, efter det åker vi raka vägen till finland och jag ska
få visa honom mitt. det blir fantastiskt. innan det kommer han
även hit så vi får uppleva lite svensk sommar tillsammans,
kanske segla igen och så :) i can't wait :)
 

 
nä, haha, jag är inte hög eller full eller nåt annat.
jag är bara
lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0