will you still love me on a monday morning?

det var mysigt att fika igår vid ån! cafét har värsta fina
utsikten och är jättemysigt. de sydafrikanska tjejerna
är jättetrevliga, idag gick vi tillsammanso och shoppade.

igårkväll hängde vi hemma hos liezel, en av
sydafrikanerna. hon har en hel våning för sig själv.
avundsjuk är bara förnamnet för hur jag kände mig
när vi tog sista trappan upp till hennes våning.
dit upp hör man inte ens nåt från familjen. och
hon har ett stort badrum, ett rum med bord och
stolar och en massa olika sorters te, och sen
hennes rum där hon har en stor säng, en soffa,
ett skrivbord med en dator hon får använda som
tillhör familjen. hur mysigt som helst.
och hennes familj har två hundar, en vuxen och
en valp, SJUKT fina och snälla. och så har hon
två barn, en som går i skolan och en som är för liten,
och hon behöver aldrig dammsuga. haha. jag och
jennie är så jävla avundsjuka.
jennie har 5 barn, måste dammsuga hela huset
precis som jag och måste laga mat, på mammans
sätt, trots att mamman i hennes familj är 'hemmafru'
så gör hon inget annat än att röka ute på balkongen
hela dagarna. äckligt. på nåt elakt sätt känns det ändå
bra att veta att jag inte är den enda som har det jobbigt.

igår när jag kom hem efter promenaden och fikat hann
jag precis skypea lite med leah innan det var mat. när
jag kom ner var nelly helt FURIOUS, om blickar kunde döda!!!
tror att det var för att hon innan sagt att 'vi kanske kan laga mat
tillsammans sen' och jag sa javisst. fast sen gick jag ändå upp
till mitt rum istället för att gå till köket när jag kom hem. jag tänkte
att hon väl får hämta mig om hon behöver hjälp. det är
skillnad på att laka mat tillsammans och att laga mat
tillsammans med nelly. då får man bara göra skitgörat,
skala potatis och sånt. och hon har så mkt fett i pannan
att allt KOKAR i fettet istället för att bli stekt. det är rätt
äckligt men maten smakar iaf gott. det är väl bara en
tidsfråga innan hela familjen fått stroke och sånt där.
och förresten, dottern börjar få samma kroppsform som
mamman!! det måste alltså även bero på generna och
inte bara på joggingen. spännande. kanske en mutation?
incet? HAHAH shit vad jag skulle få sparken om de läste
det här :D
 
men iaf. igår när jag kom hem efter fikat var nelly alltså SKITARG.
men hon sa inget. men en blick säger mer än tusen ord. gammalt
kristinuttryck. hennes blick sa ungefär DINJÄVLAHORUNGEDUSKADÖ.
men jag log och åt två portioner, då blev hon lite gladare på mig och
efter ett tag var det bra igen. det hjälper verkligen att äta mkt av hennes
mat om hon är på dåligt humör. då blir hon glad igen.
 
idag var vi alltså på stan, jag, liezel och jenny. de visade några barer och
sånt där. ikväll kommer tim på snabbvisit så då ska vi kanske ut till en
bar, om inte cafét där jag var igår är öppet sent på kvällen (han kommer
vid åtta för då är middagen över här) för isåfall ska jag tvinga med tim dit,
det är så mysigt med utsikt över vattnet och solnedgången :)
köpte en klänning idag! en skitsnygg. här kommer det några
bilder :)
 

jennie & liezel
 

ett av vardagsrummen
 

här ser man en av broarna
som går här och där vid sjön.

greken den här är specially for you:
dagens outfit

 
före shoppingen

 
och efter

 
och, eftersom jag är så jäkla töntig när det gäller
klänningar, så måste jag bara lägga till att JA,
det VAR KÄRLEK VID FÖRSTA BLICKEN!

mönster på framsidan men inte på baksidan.
 
genug für jetzt. snart ska jag hämta upp
tösen på skolan, idag var det en lång skoldag,
YESSSS.

Kommentarer
Postat av: M

HAHA dagens outfit dedikerat till mig.. för fan kikki vad har vi sagt om sånna bloggar?

2009-03-16 @ 16:39:23
Postat av: Anonym

Hei, mä kirjoitin kommentin, mutta se joutui sun 100-listan alle. Katso sieltä!

2009-03-16 @ 19:43:40
Postat av: Anonym

greken: haha, you looove them! från och med nu lägger jag upp en varje dag :D

2009-03-16 @ 23:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0