tisdag

dagen började med att jag som vanligt förbannade den
som kom på klockan och att man skulle börja skolan/jobbet
så sjukt tidigt. fixade frukost och så, sen gick jag och n tillsammans
med barnen till skolan. idag var hon nämligen ledig. efter det städade
vi lite, sen åkte vi till stadshuset för att skriva in mig som rotterdam-bo.
det var 45minuters kölapps-kö så vi gick runt och kollade i lite affärer.
hon provade lite kläder, jag orkade inte. och ni som tycker att jag är
långsam i provhytter ska vara glada att ni inte träffat denna tant.
hon avslöjade btw att hon har 42 på tröjor och 36/38 på byxor.
ni som har fått se bilderna på henne vet redan hur konstigt det
ser ut. mkt intressant! :O
vi pratade lite och sådär idag det var bra, var rätt bra stämning.
ibland är hon bara så himla underlig dock. typ som när vi satt
i bilen och jag sa att jag gillade låten som var på radio och att
vi sjungit den med kören (kiss by a rose) så stoppade hon in
en cd med vadhonnuhetersomsjungerTrytomakemegotorehab..
sen frågade hon dock lite om de visa osv. och när vi satt på
stadshuset och väntade frågade jag om det fanns tidtabeller
att få på centralstationen eftersom jag ville åka tåg till tilburg på
fredagnatt/lördag. hon ba jadå och då sa jag att vi kanske kan gå
dit tillsammans eftersom jag inte riktigt vet vart det är och hon ba
nej det är för svårt att komma dit med bilen för de bygger om
runtomkring. då sa jag att vi ju kunde gå om det bara var
runt hörnet som hon hade sagt att det var. då sa hon
lilla du, jag har annat för mig än att springa runt på stan med
dig. men du kan stanna på stan så hämtar jag tosen vid tre.
 
så det gjorde jag. köpte en skitsnygg tshirt på rea och en svart
stickad  kort väst. och lite nya underkläder. bilder kommer kanske
sen om jag orkar. nu ska jag värma lasagne som mamman
har gjort till familjen. ska bli GOTT!

Kommentarer
Postat av: Dr. Sebbe

Ska börja med hälsa från korridoren innan jag rättar det medicinska i inlägget från gårdagen. Korridoren hälsar och trevlig St. Patricks Day (Leah säger att det är en "viktig" helgdag)! Och nu till serious buissnes, stroke och fet kost har (oftast) inget direkt samband. Stroke definieras så här: "en hastigt påkommen fokal störning av hjärnans funktion av förmodad vaskulär orsak som varar i mer än 24 timmar", med andra ord proppar och blödningar i hjärnan. Proppar i extremiteter eller i hjärtats kranskärl är däremot i hög grad orsakade av fetma. Man skulle kunna säga att fetma är en indirekt orsak om en propp lossnar och sedan vandrar upp till hjärnan vilket skulle kunna leda till en stroke. Samma sak gäller blödningar som ofta är orsakade av högt blodtryck som sin tur kan vara orsakade av fetma. Du har inte fel när du säger att man kan drabbas av stroke, men det är mer troligt att man drabbas och hjärt- och kärlsjukdomar som i sin tur kan ge en stroke.

2009-03-17 @ 22:54:30
Postat av: Kristin

haha, ok då vet jag! fan vad jag saknar er!!!

kom och hälsa på mig snart? och trevlig st. patricksday på er oxå, en dag i efterskott. antar att leah var den enda som sprang runt i gröna kläder och blev full :D hade velat joina henne i det!

nu är det dags att gå med barnen till skolan snart.

hur unbelievable är det inte att jag är uppe sju varje morgon nuförtiden!! det hade ni aldrig trott!

<3

2009-03-18 @ 08:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0