tisdag

igår var det måndag och måndag är en bra dag.
jag hade huset för mig själv, pratade med både emelie
och greken när jag strök, ställde datorn på strykbrädan :P
skype for the win. efter skolan gick jag och tösen och
handlade och hon ville hålla handen hela tiden, vilket
jag tror betyder att hon börjar tycka om mig eller så.
 
sen lagade vi mat tillsammans, måndag är min matdag.
jag satte på en 'the best of bob marley'-skiva som jag helt
otippat hittade längst ner i familjens skivsamling, då mådde
jag bra. lagade köttbullar med både lök och vitlök i och när
vi var trötta på att rulla köttbullar gjorde jag köttfärssås av
resten. till gjorde jag pasta, och till köttbullarna fick det
bli champinjonsås, lingonsylt finns nämligen inte i
detta land, och inte heller brunsås, hade inte lust
att göra en helt egen från grunden heller. men men.

maten var en succé! trots att jag trodde att jag hade
gjort för mkt. vi lyssnade på abba medans vi åt och
det var också en succé :) när vi var klara dansade barnen
för oss, det var kul. sen kom jenny och plingade på mitt
i föreställningen, så då ville tösen inte dansa mer om
jag inte dansade med henne, haha, så vi dansade båda
två och föräldrarna + jenny tittade på och drack vin. sen
satt vi kvar halva kvällen och pratade med mamman
och pappan. liezel kom också, det var kul. sen kollade
vi på OC-boxen som jag fått av tims föräldrar i födelsedags-
present.

idag har det varit skittråkigt. frukosten var som vanligt
och sen tog mamman barnen till skolan så jag slapp.
jag städade gossens rum så länge, riktigt noggrannt.
sen åt jag min andra frukost, haha, jag äter typ jämt
två frukostar. eller ja den andra frukosten är mer som
en efterrätt till frukosten, idag blev det en twix och en
cup a soup. sen var jag tvungen att hjälpa till när n skulle
tvätta fönstren, hon stod på stegen och jag fick ge henne
grejerna osv..

sen fyllde vi i mitt schema tillsammans, känns lite sådär.
barnen får aldrig vara hemma själva, killen får vara ensam
hemma men tjejen får inte det och inte heller när killen är
hemma. så jag måste med andra ord vara hemma
vareviga eftermiddag mellan tre och åtta.. (middagen
är typ aldrig uppäten innan åtta och jag måste hjälpa
till att städa undan efteråt)
känns lite jobbigt.
 
sen kom jenny hit och vi kollade på oc i några timmar. vid tre gick hon
hem och jag har av nån anledning blivit kvar här, i min säng.. kollar
på kvarteren skatan-klipp. borde gå ut på en promenad bara för att
komma ut ur huset men nu är det typ försent, vi äter nog snart och sen
kommer jenny och liezel och vi ska se på oc igen..
 
imorgon slutar ungarna skolan ett. usch.
då måste jag vara hemma hela eftermiddan :/

inatt åskade det lite. det gillas inte.
 
imorgon ska jag sluta äta så mkt socker.
äter liksom honung på youghurten till frukosten,
sen äter jag twix eller ahlgrens bilar till frukostefterrätt (haha jag vet)
sen äter jag mackor och cup a soup till lunch. cup a soup är en massa
socker. jag saknar varm lunch. imorgon ska jag nog köpa morötter på
vägen hem från att ha lämnat av tösen på skolan, så jag kan rosta
dem i ugnen till lunch. idag åt jag även macka med chokladströssel
på, haha, det är helt vanligt här. hade på först smör och sen täckte
det med chokladströssel, fast det är inte riktigt vanligt chokladströssel
för det är inte lika hårt och knaprigt. men iaf. småäter av godiset jag
fick av tims föräldrar också, det är verkligen BARA socker.. vi åt det
i typ två timmar när vi kollade på oc. och nu har jag halsbränna.
har dessutom gått upp typ 5kg(ärligt, jag överdriver inte, mina
strumpbyxor skär in i magen så att det gör ont när jag sitter haha
det är sant!!) sen jag kom hit :O ibland äter jag liksom bara för
att jag är uttråkad, och det är ju inte bra.
så ja, imorgon ska jag försöka sluta med socker. eller ja, inte helt.
men ska bara äta det till efterrätt från och med nu, och sluta proppa
i mig det helt random.
 
jag tror jag har tappat bort min kameraladdare :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0