söndag

joråsåattee.. mitt internet har bestämt sig för att mestadels inte funka
alls, och sen funka halvdant och dö lite då och då. FETT irriterande.
idag har jag varit på svenska och norska kyrkan här, det var mkt
trevligt. fick spela på en nystämd fantastisk flygel på den norska
kyrkan, det gjorde typ min dag.

sen åkte jag hem och fick veta att jag bara fick äta mackor till mat.
för n hade inte fått mitt sms där jag skrev att jag skulle äta hemma,
och de har typ 6 gäster över så hon hintade att maten inte skulle
räcka. eller rättare sagt såhär gick det till när jag kom hem:
n satt i matsalen med en man som hade en unge i knät.
jag hälsade på mannen och sen frågade jag om n fått mitt sms.
hon sa  nej och jag sa ok.. men jag skrev iaf att jag tänkte äta
hemma ikväll om det är ok? (såg att hon redan dukat för typ
8-9 pers runt bordet.. hon kollar på sin mobil och säger nej (igen) jag
har inte fått nåt sms av dig, bara från frauke (deras ex au pair som kom
idag)........ efter en stunds tystnad säger jag försynt och tyst att om det
är så att maten inte kommer räcka kan jag kanske äta mackor istället
då.. n säger OF COURSE MY DEAR THAT'S NO PROBLEM. jag ba
eh... ok... (tack?? eller??) sen gick jag och fixade mackor med all
salami de hade kvar i kylskåpet och gick upp på mitt rum utan ett
ord.
kollade på lite one tree hill, efter typ två timmar fick jag ett sms av
liezel att hon bjuder på vin och mat så vi kan skvallra (hade smsat
henne vad som hade hänt, kom precis från henne när det hände
nämligen och hon skulle på dejt med en kille, men dejten var en
flopp så) vi gick och drack vin och åt pommes frites, hon åt schnitzel
och jag fick hennes pommes frites. dagens ängel. hallelujah. sen
gick vi hit en stund och nyss gick hon hem.
mitt internet har varit dött tills nu. har fortfarande inte hälsat på denna
frauke som är deras favo ex au pair, vet inte men tror att hon ska stanna
några nätter, kanske en vecka. när lizel skulle gå kom n förbi, hon var
FULL! pinsamt. för henne. jag tycker verkligen att det är grymt genant
när vuxna människor som börjar närma sig 50 dricker sig fulla. speciellt
när det inte ens är fest eller nåt. ok om det hade vart nyår men en vanlig
söndagskväll.. haha. jag har fortfarande inte sett henne i ögonen sedan
hon skällde ut mig i fredagsmorse. hon kan dra åt helvete for all i care.
 
gjorde intresseanmälan på två den haag familjer i fredags, fick positivt
svar av en av dem idag. jag och liezel ska åka dit nån dag tillsammans,
det är nog bra att vi är två så vi kan jämföra våra intryck av familjen. den
här gången ska jag fråga ut allt så sjukt noga och jag ska bara gå på
känsla. de behöver en ny au pair från augusti. så om jag ska dit dumpar
jag den här familjen i juli eller nåt, funderar på att kanske åka hem i
början av juli och ha juli hemma i mitt kära föräldrahem. MOR & FAR <3 <3 <3
och älskade uppsala. åh. älskar iofs rotterdam också, älskade det till och
med idag när jag var helt vilse med min karta som enda sällskap.
träffade mkt trevligt folk i de två kyrkorna jag besökte, ska börja i den
norska kören nästa vecka :P liezel också! haha. det blir kul.
 
nu kom n och knackade på och presenterade frauke. de fnittrar ute i
trappuppgången nu. hon verkade inte direkt vara typen jag skulle
umgås med. hon ville kolla på rummet men jag ville mest att hon
skulle gå. vet inte hur länge hon blir kvar. imorgon ska jag, maria
och liezel till norska kyrkan och fika, den är öppen varje dag till sju
och det var en jättemysig atmosfär där.
 
nu är det dags att sova, eftersom n kickar min butt om jag
är nere så SENT som fem över sju imorgonbitti... uhhh.
åkte fast på tunnelbanan idag btw, jag och tim har bytt
kort, för han åker gratis.. men jag hade såklart inget studentbevis
att visa  upp för mitt OV chip card som är rött och endast för studenter..
jag ljög ihop nån adress och de sa att ok, om du går till centralstationen
med ditt OV kort inom tre dar får du bara 3,5e böter för att du inte hade OV
kortet med. annars skickar de hem en räkning på 39e... sjukt. vet inte
om de kan kolla upp min adress dock, det är två veckor sen jag signa up
för rotterdam, så de kanske kan kolla upp den där. aja. tim ska åka till
cstationen imorgon med sitt OV kort, så får vi hoppas på att det funkar.
39e är mkt pengar. jag har shoppat upp typ två tusen kr sen jag kom hit,
det är helt galet. på onsdag är det mega rea i bijenkorf, och vi ska dit
och shoppa klänningar. sen kommer jag vara pank pankare pankast.
men inom nån vecka är det dags för familjen att ge mig min första lön.
tack och lov.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0