HELG!!

igårkväll kom tim. vi gick ut tillsammans, det var kul.
han sov här och idag hade vi huset för oss själva
en stund, hela familjen åkte nämligen iväg på
hockey. båda barnen hade matcher. jag och tim
åkte ner på stan, gick runt och kikade en massa
och sen hamnade vi på en skitmysig pub där vi
gick in för att det började regna. där drack vi först
varsin kaffe, sen åt vi även lunch och tog ett varsitt
glas vin. hur mysigt ställe som helst, vi var säkert
där i över två timmar. bara pratade och pratade,
och skrattade. det var soffor överallt, puben hade
två våningar och det var lite typ som en irish pub,
lite här och där var det stora tvskärmar. sen gick
vi genom lite till affärer, jag köpte en vårjacka/kappa
och en grå vardagsklänning. vi gick även igenom
marknaden. det finns sjukt mkt affärer i rotterdam!!
det var härligt. sen tog vi varsina tunnelbanor, jag
den till mitt område och tim den till centralstationen
för att ta tåget hem. när jag kom hem (japp, jag
hittade hur lätt som helst trots att jag var skitorolig
först haha, trodde jag aldrig skulle hitta) så visade
jag mina kläder för n och hon älskade jackan. då
blev jag glad. sen kom pappan också hem, och
då tändes brasan, och ost och portvin togs fram.
vi satt och pratade i några timmar, pappan till en
av gossens kompisar som var över kom också,
han var rolig och pratade mycket. han drack ett
och ett halvt glas portvin trots att han sen skulle
köra hem denna vän och hans lillebror med bilen.
vad säger man liksom? nej sluta drick nu, du ska
köra? känns inte som min buisness men det är
klart att det är lite frustrerande, folk fattar inte hur
mkt det faktiskt påverkar, även om det bara är
ett glas. det var starkt portvin! men men.

det kändes bra att sitta ner och snacka med
föräldrarna, relaxat liksom. första kvällen var
ju tim här och då var det en helt annan grej.
kändes kul att även visa vad jag hade köpt
och sådär.
 
överlag är de nog ganska ointresserade av
mig. jag berättade nog mer om mig själv
och uppsala till den här pappan till gossens
vän än vad jag gjort till föräldrarna sen jag
kom hit. det mesta de pratat om, när vi har
snackat, har varit deras fd. au pairer, hur de
var och varför de bestämde sig från början
för att skaffa au pairer. idag berättade pappan
om kulturella skillnader mellan tyskland och
holland, men ingen frågade nåt om sverige.
orkade inte flika in, låtsades bara vara jätte-
intresserad av vad tyskland och holland har
för skillnader sinsemellan, vilket jag iofs tyckte
var rätt intressant. men ja. det där just, att ingen
egentligen frågar nåt om mig. de berättar och
pratar på och jag svarar ju såklart, men det
känns inte så bra att börja prata om mig själv
om de inte frågat nåt. jag frågar ju dem så
mkt. men det kanske kommer, kanske bryr
de sig mer om vem jag är när jag varit här
längre, när vi bestämt oss för om jag verkligen
ska bli en av dem eller inte. för jag tror att de
känner av också att jag kanske inte trivs sådär
jättebra. jag blir lätt lite blyg när jag inte känner
mig hemma. jag pratar gärna när jag blir tilltalad,

men jag vet inte ens om de tycker om mig just
nu. jag vet att de tycker om att jag lär mig holländska
så fort, det får jag jämt komplimanger för, att jag förstår
och kan svara hyfsat. men mig som person vet de
typ ingenting om. de frågade om mina bröder iaf, nu
vet de vad de heter. ett steg i rätt riktning?
och så sa de att det inte var några problem att kristin
kommer och hälsar på om en månad. det var nog bra
att jag frågade när båda var där, mamman såg lite skeptisk
ut nämligen, men pappan sa att det inte är några problem.
mamman är lite.. jag vet inte. igår sa hon att hon inte gillar
det om tim är här hela helgerna eller jag hos honom, men
att typ en dag då och då går bra. det känns som en lite
konstig sak att säga, med tanke på att jag är ledig om
helgerna och i princip borde få åka vart som helst när
jag vill. nästa helg tänker jag dock åka till tilburg. men
det har jag inte sagt än. jag vill träffa tims föräldrar och
de vill träffa mig. och sova tillsammans i tims säng,
som inte är 90cm som min är!!
hittills har jag druckit vin och ätit ost varje dag sen jag
kom hit. jag kommer nog bli tjock. igår byggde jag och
gossen ihop en ab-trainer-grej som pappan får i tidig
födelsedagspresent. han och gossen har slagit vad
om att han ska gå ner i vikt, pappan alltså. om han
hinner gå ner 8kg till sin födelsedag (som är 5e aprill)
så ska gossen ge honom 50euro, om han inte klarar
det ska han ge gossen 50euro. pojken är alltså 11år,
och har inga problem som helst att punga ut 50euro
hur som helst. som en kul grej liksom.
 
jag har hittat ett unsecured network att logga in på
på mitt rum. funkar bra :P det är därför jag har å,ä och ö
nu :)
nu är det mat. ikväll ska jag vara barnvakt. tråkigt.
barnen är ärligt hur tråkiga som helst.
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kiva, että sinulla on ollut kivaa :)! Äiti

2009-03-14 @ 23:51:51
Postat av: trex.blogg.se

Men spelar dom hockey? då känns det som om att jag MÅSTE komma ner dit och lira lite med dom ;P haha jag är ju proffset som lirar i hv71. hahaha. men halllååå såklart du måste få göra vad du vill på helgerna om du ändå är ledig. slå henne på näsan! puss

2009-03-15 @ 00:18:28
URL: http://trex.blogg.se/
Postat av: M

De lirar inte hockey, det kallas hockey men är någon holländsk töntsport på gräs... tyvärr

2009-03-15 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0