HELG

igar var skitkul. familjen kom hem skitsent sa vi at middag forst vid kvart i nio..
sa jag och liezel akte inte ner pa stan forens vid halv elva. da gick vi till en
bar dar vi traffade norska maria, som jag bara kanner fran facebook.. hon
var skittrevlig och vi har redan bestamt att vi ska festa nasta helg igen.
igar gick hon dock hem vid ett for hon var lite sjuk. jag och liezel drog
vidare till ett riktigt HOLLANDSKT stalle. de spelade typ bara hollandsk
musik men det var kul. dar slapp vi iaf alla marrokaner och turkar
som hela varlden varnat oss for att man latt rakar ut for i rotterdam..

dansade i flera timmar, vid halv fyra drog vi till ett stalle som lag
vagg i vagg, dar spelade de typ 80talsklassiker, eller de skulle
det iaf, enligt namnet och beskrivningen utanfor, men de spelade
mest dunka dunka. nar vi satt och vilade en stund vid fyra (jag hade
ju gatt upp sju sa jag var asstrott) kom en man och sa att vi var
trakiga och att han skulle bjuda oss pa shots sa vi skulle upp pa
dansgolvet igen. han bjod oss pa sana dar brinnande shots som
man maste dricka skitsnabbt. det fattade inte jag forst sa mitt
forsta sugror borjade brinna, haha. fick ett nytt och drack fort som
tusan. sen dansade vi lite till, skulle precis ga och kopa ett glas
vatten nar en 40+ man som dansade i narheten/med oss fragade
vad jag skulle kopa och jag sa vatten. da sa han nej nej, jag koper
er nat att dricka, vad vill ni ha? inte vatten. vad som helst, champagne,
shottar, vin? liezel ba champagne blir bra! sa karln pungade ut 90euro
for en champagne flaska som vi delade pa. haha.

nar de stangde vid fem hade vi fortfarande halva flaskan kvar sa
vi satt ute pa terassen och drack upp innan jag och liezel gick och
at turkisk pizza med nan konstig tjej som bjod oss pa hemmafest
den 4e hemma hos sig. hon sag ut som typ 16 men hon var
kanske 30+, hon hade en son ocksa, men sjalv var hon ute
till sex pa morgonen. spannande.

sa smaningom drog jag och liezel oss mot centralstationen, jag
kopte en biljett och ett 'kortings kaarte' som gor att man far 40%
rabatt pa alla tagresor man gor. 15euro for tre manader, det tjanar
jag typ in pa bara den har helgen!
tog taget kvart over sju till tilburg, tim motte upp och vi sov till ett.
sen gick vi ner pa stan, tittade efter ett simkort till mig, men i tilburg
saljer de tydligen inte ens de billigaste, som liezel och jenny har.
sa pa mandag ska jag pa stan med dem och de ska visa vart
de kopt det.

sen at vi tosties med getost, honung och graslok pa,
pa en uteterass (vadret ar amazing!!) i stan innan vi
gick hem igen. strax ska vi aka till vught och ata pa
en grekisk restaurang med tims pappa paul. jag alskar
att saga pappa paul. en gang fragade jag om det ar ok
om jag kallar honom pappa paulie, det tyckte han inte
var ok, men jag gor det ibland anda for att javlas.
imorgon har tim fotbollsmatch sa jag ska hem till
tessa pa lunch och kolla pa serier, ska bli mysigt. 
 
det ar obeskrivligt SKONT att vara ute ur huset,
kanner mig ibland som en fange dar. fast igar
vid middagen (som vi btw at i soffan for en
gangs skull!) var det ganska trevligt, vi pratade
om allt mojligt. inte med barnen dock, haha.
det har andrats lite, tycker mer om de vuxna
an om barnen nu. de ar sa javla ego och dumma
i huvvet. barnen alltsa. foraldrarna ocksa, mestadels..
tank om man hade det som liezel, som har lediga
onsdagar och ALDRIG behover dammsuga. 
 
nu ska vi till vught. ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aika hurjalta kuulostaa teidän juhlimisenne ja ne 40+miehet, jotka tarjoo juotavia. Minusta tuntui oudolta että sallitte sen. - Et varmaan tosissasi aio mennä jonkun ventovieraan ja oudonoloisen naisen kotijuhliin - olipa hänellä sitten lapsia tai ei? Paljon alkoholia ja vähän unta on hyvin vaarallinen yhdistelmä ja se, mikä aluksi tuntuu vain jännittävältä kokeilulta muuttuu ikävä kyllä helposti vaaralliseksi painajaiseksi, jota ei saa enää tekemättömäksi. Haluan luottaa arvostelukykyysi ja siihen, että voit turvallisesti liikkua siellä asettamatta itseäsi alttiiksi turhille riskeille. Sinua rakastava ja sinusta huolestuva äitisi. :)

2009-03-23 @ 16:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0