HELG!!

känner mig fortfarande inte frisk.
igårkväll gick jag ändå på promenad vid sjön
med jenny, kände att jag var tvungen att komma
ur huset. sen gick vi till liezel som satt barnvakt
åt två sovande barn. drack té och skvallrade,
planerade fredagskvällen (dvs ikväll). eftersom
både jenny och liezel måste vara hemma halv
två om de ska komma hem på natten bestämde
vi oss för att vara ute hela natten. på det sättet
behöver jag heller inte ta natttåget till tim utan
jag kan ta första morgontåget istället. det är bra.

liezel kommer hit efter middan och vi ska fixa oss
tillsammans, sen åker vi ner och träffar maria,
den norska tjejen jag bara snackat med på facebook.
jenny kommer senare för hon måste sitta barnvakt.
men det blir nog kul :) jag är peppad trots att jag är
sjuk. det är bara helg en gång i veckan ;) och jag
förtjänar fan att gå ut och roa mig, efter den här
minst sagt sugiga veckan.
 
för en timme sen lämnade jag ungarna på skolan
och nu ska jag stryka, MASSOR. och sen dammsuga
hela huset. känns ju inte som världens roligaste grej.
sen ska jag ta en välbehövlig dusch, alternativt ett
bad.
igår gick jag och köpte knäckebröd och twix. familjen
har aldrig nåt godis hemma, utom ahlgrens bilar och
polkagrisarna som jag köpt dem, som jag knaprar
på regelbundet haha. så nu har jag ett 7pack twix
på mitt rum, och så finns det knäckebröd i köket.
äntligen nåt som är nyttigare än godis att ha i youghurten.
igår hade jag ahlgrens bilar i min fruktyoughurt, haha.
bara för att ha nåt liksom. gossen har typ chokladgodis-
liknande 'flingor' i sin youghurt. det är havregrejer  med
choklad både på utsidan och insidan och på insidan är
det också typ kolasås i. mkt nyttigt??
jag är väldigt nöjd med att ha köpt knäckebröd, det var
inte så dyrt här som jag trodde det skulle vara, ett paket
fick jag för 17kr. klart det är billigare i sverige men hade
räknat med mer ändå. familjen blev förvånad när jag sa
att knäckebröd är svenskt. de ba vad kallar ni det då? också
knäckebröt? jag ba ja, haha, knäckebröd är ett svenskt ord.

spännande. idag berättade pappan att tösen förmodligen
måste gå om ett år. hon är inte så smart och allt går jättesakta
att lära  sig för henne. båda barnen har lätt dyslexi och går på
privatlektioner en gång i veckan hos nån tant för att läsa och
skriva.
 
nu är det strykdags.. fan vad skönt det är att mamman
inte är hemma idag!! hon är hemma varje tisdag och
torsdag.. när jag är klar med allt jobb ska jag sova tills
jag måste hämta tösen på skolan. måste ju orka vara
uppe hela natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0