he was prince charming

and she was cinderella beautiful 
 
 
skulle inte jobba i helgen som jag trodde. chefen bad om ursäkt för att det
hade blivit fel i schemaläggningen och sa till mig att utnyttja helgen till max
och göra nåt riktigt kul. då bestämde jag mig genast för att gå ut, och så blev det.
i fredags var det jag ellen falko och hans kompis som jag inte minns namnet på,
hade riktigt kul. diako och hans kompisar var också ute. kvällen slutade med att
jag tog en taxi hem, prisandes taxichauffören för att det skulle bli så fantastiskt att
vakna hemma. fyllekäkade ravioli, ruckolasallad, halloumi och vitlöksklyftor. lyxigare
har man väl knappast fyllekäkat. vaknade ensam i min stora säng och var minst
sagt nöjd med det. det blev exakt så fantastiskt som jag hade tänkt mig det, haha. 
dock stank jag vitlök. haha. så det var väl tur att jag var ensam. nåväl.. 

efter ett par duschar, ett systemetbesök och ett evighetslångt val av kläder var det 
dags igen. hade riktigt kul! speciellt på förfesten, och början av kvällen. vid klockan 
två fick jag nog och drog. det regnade. men men. idag har jag fikat med petrus 
och hämtat upp typ 10kg kläder hos ellen :P sen cyklade jag hem till mina päron
och här har jag ätit upp mig ordentligt på både grönsaker och vitaminer, något
som är en bristvara hemma hos mig. 
 
imorgon börjar slitet igen, det blir förmodligen sju dagars jobb,
dvs all week through, för att få tillbaka de förlorade timmarna.
nästa vecka är det 4 dagar, så det blir 11 dagar i sträck om det
blir som tänkt, får reda på schemat inför helgen imorgon, men
jag hoppas på att få jobba så mkt som möjligt. ob-tilläggen stod
för nästan en tredjedel av min lön den här månaden, så helger är
välkommen arbetstid :P inte minst nu när jag fått festa av mig
ordentligt. i övermorgon ska jag till tandis, känns sådär, har en
visdomstand som förmodligen kommer få lov att bli utdragen :/ det gillas ej!
 
nästa vecka drar jag alltså till malmö för att träffa min dublin-familj :D
sjukt peppad. och lite nervös. tänk om de inte gillar mig. fast varför
skulle de inte göra det egentligen :D haha. man måste tänka positivt. 
 
det vore kul att veta vilka det är som läser min blogg egentligen,
blir alltid förvånad över siffrorna i statistiken, verkligen kul att ni är här! vilka ni än är.
kommentera gärna lite då och då förresten.. om ni vill :)
det här är ju lite som att tala med en vägg. haha. ni kanske tycker att jag är en idiot eller nåt :D

ni kan ju alltid dela med er av era åsikter och sådär, vore kul med lite variation till denna publika monolog :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0