He doesn't look a thing like Jesus, but he talks like a gentleman

like you imagined when
you were young. 
 
 
det känns som att jag bor på mitt jobb. och det gör jag ju nästan. efter 4 veckors 91,5% jobb, väntar nu
5 veckors 100% jobb.. men det är bra. behöver pengarna.
fick mail igår av familjen jag ska bo hos i dublin, de är i skåne (mamman är
ju svensk) och de har erbjudit sig att betala en tur och returbiljett så att jag kan
åka och träffa dem i malmö över en helg. kanske blir nästa. spännande. sjukt kul. 
 
idag efter jobbet gick jag och diako ut och spelade fotboll. det var sjukt kul,
vi kom på en massa roliga lekar, sköt på varandra i mål och hade olika straff
om man missade eller inte tog en straff osv. det ska vi göra oftare. imorgonbitti
ska vi ut och springa. det är bra. det är bra för mig att röra på mig litegrann. har
även börjat städa mitt rum lite smått. mycket bra. 
 
det är för övrigt helt sjukt att det redan är 22a juli. i min värld har sommaren inte
börjat än. förra året hade jag redan spenderat 25 dagar i turkiet den här tiden på
sommaren. mer sommar än där nere kan det inte bli. vår första dag där hade vindarna
från afrika just börjat blåsa in över alanya, det var 42'c i skuggan. needless to say.
iallafall. för ett år sen var jag i holland. i tre veckor närmare bestämt. sen åkte jag
och tim till sverige och han stannade en vecka innan han skulle iväg på eurotrip.
20 dagar senare åkte jag till honom igen, när han just kommit hem. herregud vilket
framochtillbaka det var hela tiden. flygbiljetter hit och dit. msn och sms dygnet runt. 
 
nu är jag. ensam. men det känns inte ensamt. det känns inte tomt och framförallt,
det känns inte hjälplöst. det känns inte längre som att jag aldrig kommer hitta någon
som han. eller som är lika bra som han alltså. och det känns inte heller längre som
att jag aldrig vill ha pojkvän igen, för att det gör så ont när det tar slut. det känns helt
enkelt.. lite.. vad ska man kalla det... likgiltigt. om jag är ensam eller inte, för jag har
ju mina vänner och.. jag har mig själv helt enkelt. för bara nåt år sen var jag en annan
människa. jag var så... beroende av att ha folk runtomkring mig. det är skönt, nej,
skönt räcker fan inte som ord att beskriva känslan. det är.. fantastiskt. ja, det är fantastiskt,
att känna sig nöjd fastän man är själv. ja. för jag är själv. inte ensam. bara själv. 
det är otroligt vad långt man kan komma på ett år! jag har verkligen växt genom 
den här relationen, ett långdistansförhållande var nog precis vad jag behövde, 
att få den här tiden för mig själv. det finns en mening med allt! 
det tror jag på. faktiskt. låter kanske töntigt. men iaf. imorgon blir 
det utgång efter jobbet, ska bli kul. på torsdag är jag ledig. 
 
idag har jag räknat ut hur mkt jag kommer få ut i lön ungefär. med obtillägg 
och skatteavdrag osv. gav en bra överblick, på hur jag ska spendera mina 
pengar de närmsta månaderna. ska försöka spara så mkt som möjligt till 
dublin förstås.. så mkt det nu går att spara när man har en hyra som i princip 
ruinerar en... men men. nu var det nog! godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0