torsdag

har haft sidan framme flera gånger och tänkt skriva men så
har det alltid kommit andra saker i vägen, tex. samtal från
min kära mor, min käre grek eller andra kära vänner.
i söndags fick jag som ni alla vet äta mackor till middag.
i söndags kom även deras ex au pair (som bodde här för
tre år sen) och hälsa på. hon är kvar till söndag alt.
måndag. det är rätt skönt,

i måndags dammsög hon hela huset när jag strök.
skönt. på kvällen kom tim och åt här, jag lagade mat.
jag smsade n först för att fråga om det var ok att han
åt här, hon ringde hemtelefonen och trodde att det var
frauke som svarade, medans jag försökte förklara att
det var jag (det här med att lyssna är inte riktigt hennes
grej) så hann hon att på holländska säga att hon fått
ett sms av mig och att jag undrade om tim kunde äta
hos oss, och dra en djup suck som intierade mkt
tydligt att hon inte gillade det. då röt jag till och sa
NELLY IT'S ME, IT'S KRISTIN!!!!!! och hon sa oj oj
jag trodde det var frauke haha ehh aja det är SJÄLVKLART
INGA PROBLEM ATT TIM ÄTER HOS OSS! 
 
då undrar man hur falsk en människa kan bli?
sen sa hon att han inte får sova över för att hon
inte gillar det när han sover hos oss i veckorna
och sen la vi på.
på måndagkväll var hon inte ens hemma, på
tisdag var jag nog den vresigaste människan
nånsin. n såg mig i ögonen och sa hur är det??
och jag sa att jag var trött, med en skitarg ton.
och hon började babbla om blodsockret och
jag sa att det ju bara är på mornarna, eftersom
det är omänskligt tidigt att gå upp klockan sju
på morgonen. 
 
på kvällen hade vi serious talk, hon kom in i
mitt rum utan att knacka och attackerade mig
med frågor som 'är du lycklig här' osv, helt
utan att ge mig tid att varken tänka efter eller
svara ordentligt, vi bestämde att vi skulle prata
igen nästa dag men det blev inte av, för tösen
och frauke var mega magsjuka och jag började
gråta i köket för att jag tycker att det är så obehagligt,
för att jag är så rädd för att bli sjuk. (visst är det lite
ironiskt att just jag är rädd för magsjuka..) men iaf.
mamman kramade mig och ville diskutera var min
rädsla för att kräkas kommer ifrån men jag tänkte
mest på att hennes morgonrock nog var full med
bakterier eftersom hon tagit hand om de två
kräkande flickorna hela natten. usch. slapp iaf
dammsuga huset och behövde bara stryka. sen
åkte jag till stan. ljög ihop att jag var bjuden nånstans
på middag och slapp därmed att äta middag med
de sjuka äckliga tjejerna (jaja, jag vet, men det ÄR
äckligt och uschhhh och fy) gick på stan flera timmar
med maria. den här gången köpte jag inte så mkt
kläder. det blev bara ett par ASsnygga leggings,
tre par örhängen och två armband. och lite smink.
på megarea. så det var inte så illa som alla andra
gånger jag varit på stan so far.. men men. 
 
imorse mådde jag inte så bra, hade ont i magen.
fick gå och lägga mig igen efter frukosten. sov till
halv tre. n kom in med té.
när jag väl gick upp gick jag på promenad med liezel,
hennes två skitsöta hundar och skitsöta småflickor :)
det var kul. sen när de gick hem gick jag för mig själv.
satte mig vid ån och njöt av solen i ett par timmar.
det var typ 15'c. mitt på dan (när jag sov) var det 19'c! 
 
det roligaste än så länge under den här veckan var när
jag och maria var på stan och tim ringde. han berättade
att han just råkat ringa hem till mig och att n hade svarat
och gått on and on about varför han inte får sova där i
veckorna, typ att det hade varit annorlunda om det hade
varit en famlijemedlem osv, då började tim käfta emot
och säga att för två månader sen när vi var på intervjun
hos dem lät det minsann annorlunda, att de ville ha en
ny familjemedlem osv osv.. haha sen

sa han 'so when she started going on about it again i
decided to tell her some things that i don't like about her
and about how she treats you' HAHAHA så han hade tagit
upp att jag bara fick äta mackor i söndags (och en massa
andra saker som hon gör mot mig) och hon hade typ sagt
att det inte kommer hänga igen osv.. haha. så jävla
kul. (det är bara en av sakerna som är så bra med
tim :P han gör såna här småsaker utan att man behöver
be honom.) jag hade aldrig drömt om att be honom stå
upp för mig mot henne. n är en minst sagt skräckinjagande
person. hela hennes familj är mer eller mindre rädd för henne.
jag hoppas att jag aldrig blir som henne. 
 
jag var trots allt rätt positivt överraskad att jag slapp undan att jobba idag,
att jag, när jag sa att jag kunde stryka ikväll och städa vardagsrummet
imorgon fick svaret 'ja  men är du sjuk behöver du verkligen inte'
för några veckor sen när jag var skitförkyld och hade feber var jag
minsann tvungen att dammsuga hela huset ändå. jag tror att det
är frauke som får henne på bra humör. de är jättegoda vänner och
frauke kommer och hälsar på nästan varje lov! förstår inte att man
skulle åka tillbaka frivilligt. att hon går upp klockan sju och gör lunch-
lådor åt barnen. helt frivilligt. for fun liksom. när man kan göra så mkt
annat på ett lov. tex VILA. 
 
det här blev långt. men så har jag ju inte skrivit sen i söndags. så nu har
ni nåt att läsa iaf :P kommentera får man också. foton lägger jag väl upp
imorgon eller så.. har hittat kameraladdaren :) 
 
om fyra veckor är jag HEMMA. i sverige. i sex dagar :D wiiie :D

Kommentarer
Postat av: M

Tim är fan kung

2009-04-02 @ 23:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0