torsdag

det är spännande att jag hittade ett cigarettpaket i köket igår när jag skulle
städa det. undrar vems det är. haha, funderar på att TRAPa dem genom att
fråga vid matbordet och skämma ut dem inför sina barn. för det är ju förmodlgen
en hemlighet, och som med all rökning nu för tiden, ganska tabu. nåväl. igår
åt jag en massa chokladägg som de har i en glasburk, idag hade mamman
ställt undan dem. (men jag hittade dem) när jag hade köpt yoghurt som jag
gillar köpte hon en annan, äcklig yoghurt när den tog slut. när jag köpte
knäckebröd för några veckor sen och de tog slut köpte hon nåt äckligt
vitt sesamknäcke.. det känns lite som att så fort jag hittar nåt jag gillar
ska hon förstöra det. varför inte lika gärna köpa samma som jag köpt,
så vet hon att jag gillar det? på det här sättet gör hon liksom så att
jag inte kan klaga på att det inte finns fruktyoughurt i huset, för det
finns nån äcklig passionsyoghurt som inte ens sara vill ha, och jag
kan inte klaga på att det inte finns knäckebröd för det finns sesam-
knäcke, som ingen äter. bahhh.
mamman sa att jag får eftermiddan fri idag, det är skönt. jag ska
till maria, ska även äta där men det vet inte familjen än. det ska
bli SKÖNT att komma ur huset. imorgon är barnen lediga.. på
kvällen ska jag till kyrkan, det är liksom tradition på påsken.

på lördag åker jag till tim, då har vi varit tillsammans (officiellt)
i ett år!! :D inofficiellt var det kanske en och en halv månad innan
vi sa att 'nu är vi flickvän och pojkvän. liksom. 
men iaf. om det är fint väder ska vi fira med att åka på nöjesfält!! :D
i holland finns det nöjesfält överallt och de är stora, med en massa
coola attraktioner som vårat jävla (ja ursäkta men.. jävla) gröna lund
inte har.
jag ska stanna i tilburg hela helgen, ska bli jätteskönt. och kul!
på måndan har tims föräldrar bjudit hela släkten på påskmiddag,
ska bli kul!
nyss kom det en snygg afghansk man och plingade på.
han ville ha med mig som donerare till mikrolån, men
jag sa att han borde komma tillbaka vid sex, för då är n hemma,
och hon är rik. jag blir nästan arg om hon inte gör det. mikrolån
är ju typ världens smartaste grej. och hon om någon har råd.

men det här med att vara generös i onödan är inte hennes grej..
igår när jag och tim var ute och drack vin chansade jag och ringde
henne och frågade om det kanske eventuellt vore okej om jag kunde
få morgonen fri idag, eftersom att hon är hemma på torsdagar tänkte
jag att det kanske inte skulle vara några problem. på så sätt skulle
jag kunnat åkt och sovit hos tim.
men ohnej, det gick ju inte för sig. klockan sju imorgonbitti börjar
du som vanligt. det var inget snack om att mina önskningar vore
värda nånting. hon måste ju få sin vardagslyx som hon betalar
för. klockan sju imorse var jag uppe och gjorde frukost. klockan
halv åtta kommer hon ner och börjar äta. det är ju så det ska
vara. den som jobbar tar hand om den som betalar, varför skulle
det nånsin vara tvärtom? vad skulle arbetsgivaren tjäna på att
låta sina arbetare tro att man kan ha nåt att be om? nåt att säga
till om? nej det går inte. när jag städade köket kom hon ner och
bytte katie mehlua till nåt jävla radiotjafs. som alltid.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Minusta vaikuttaa, että se äiti tuntee itsensä jollain tavoin uhatuksi, kun sinä olet erilainen ja ehkä itsenäisempi kuin ne tytöt, joita heillä on ennen ollut. Vaikuttaa siltä, että hänen koko ajan täytyy näyttää, että se on hän joka tekee kaikki päätökset. Ehkä hänen sisäinen maailmansa on sen verran heiveröinen, että sitä täytyy koko ajan pönkittää tällaisilla pienillä vallan osoituksilla. Mitä jos kokeilisit sitä mun ehdottamaa "seuraleikkiä", ja koetat olla hänelle sitä ystävällisempi mitä kurjemmin hän käyttäytyy. Sanot vain kilttejä asioita, kehut häntä mistä voit ja annat hänen pelata yksin valtapeliään. Jos hän ei saa vastusta, niin ei se vallankäyttökään tunnu niin kivalta! - Tää on vain mun ajatukseni, joka tuli siitä, mitä tänään kirjoitit. Sinä olet viisas tyttö ja selviät kyllä tämänkin naisen kanssa, saatpa nähdä! Terv. Äiti

2009-04-09 @ 17:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0