fredag

jag fattar fortfarande inte hur itunes funkar och jag har försökt ladda
ner det tre gånger nu men när jag söker efter det finns det ingenstans.
och min ipod blinkar oranget hur länge den än får vara inkopplad för
att laddas.. skitgrej?!? (så fort den börjar funka kommer jag dock älska
den..)
 
idag kom tim hit och vi åkte till svenska sjömanskyrkan och satt i solen.
den har stans största privatägda trädgård (den är typ som en park!!)
som är jättefin och har en pool. mysigt. vi fick även kanelbullar och
kaffe där. sen gick vi en sväng på stan och jag hittade en sjukt
snygg skjorta åt tim som han köpte. sen åkte vi hem hit en stund
och nyss åkte han hem.
 
DAGENS LISTA PÅ IRRITERANDE SAKER MED HOLLAND:
1. ATT MAN INTE KAN KÖPA ENSTAKA GLASSAR I MATAFFÄRERNA!!!!!
albert hein har endast några såna magnum 3-pack och sånt där, ni vet.
SJUKT IRRITERANDE. gick in i en ah på vägen till sv kyrkan, men inte
fan kunde man köpa glass där inte nej nej.. om man inte ville ha enliters
paket, 12pack isglass eller 3pack magnum (med en på köpet, så alltså
4..) AHHHHH kan ni förstå hur frustrerad jag blev!?!? fick köpa youghurt
istället, villket iofs är mkt godare här än i sverige men GODDAMNIT
det är inte glass :(
vill man ha en glass måste man köpa det i glassbarer, dvs oftast sån
glass som jag inte ens kan äta :( och det är inte direkt gott om glassbarer
heller. IRRITERANDE!!!!!
2. solkräm är svindyrt. den billigaste lilla miniflaskan i affären jag gick in i
gick på 9.99euro. jag har iofs inte köpt egen solkräm så ofta i sverige
men kan inte tänka mig att det är så dyrt i sverige?? att den minsta
lilla skitflaskan går på över 100spänn.. jag gick in i affären med 6euro
på fickan och hoppades på att hitta nåt som skulle skydda min arma
redan lätt brända hud. men icke sa nicke, kom ut lika tomhänt som jag
gick in. IRRITERANDE!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0