ambassaden och SNART HEMMA

jag laser mina gamla inlagg och kanner mig
BLESSED for att jag slipper den dar familjen.
det ska bli sa skont att komma hem till MIN familj.
att fa krama mamma och pappa. att bara fa
pusta ut en stund, i mitt lugna horn av varlden. 
 
igar upptackte vi att mitt pass var borta, idag har jag
varit pa svenska ambassaden och fixat ett nytt. det
kostade skjortan eftersom jag inte har en eller tva
veckor att vanta pa ett provisoriskt pass. var tvungen
att ga och ta bilder sjalv ocksa, grat och kande mig
javlig. sen nar det val var over och jag promenerade
hela vagen in till den haag city kande jag mig lite
battre. trots att det regnade. det ar sa latt att ga ner
sig, att tanka att allt bara blev misslyckat, men det
AR INTE sa. jag har en (aven om den delvis var
hemsk och jobbig) fantastisk stor upplevelse att
se tillbaka till. jag har klarat mig sjalv. jag har hamnat
i situationer dar jag bara haft mig sjalv att lita till, och
jag har klarat de! jag har gatt vilse (senast idag i
centrala den haag) i frammande stader, jag har
fragat efter vagen oandligt manga ganger, men
jag har alltid kommit fram! jag hamnade i en
familj dar mamman var en ragata, barnen bitchar
och pappan varken sa bu eller ba, och det var
jobbigt, det var skitjobbigt, det fanns tider nar
de fick mig att tvivla pa mig sjalv, men de knackte
mig ALDRIG.

jag gick rakryggad darifran, nojd over att det var
JAG som var den mogna, det var inte jag som
tappade besinningen, utan det var nan som ar
nastan 30 ar aldre an jag. det var mamman i
familjen som var forloraren, det var hon som var
osaker och otrygg i sig sjalv, agressiv och radd.
inte jag. 
 
nar jag antligen hittat tillbaka till stationen (tog mig 
ca en timme fran ambassaden) och akt tillbaka 
till tilburg traffade jag tessa och vi kikade runt lite 
pa stan, sen bjod hon mig pa lunch. (sa gor man 
har i holland, det ar inget konstigt alls. aven om 
det kostar nastan lika mkt som i sverige.) sen gick 
vi hem och jag visade henne min megafina klanning 
som jag kopte i fredags, for valborgkvallen. vi skvallrade 
lite, sen gick vi till affaren, hon gick hem och jag lagade 
mat for mig och min man. haha. sen kom han hem, vi 
kollade pa lite vanner. nu ar han och spelar fotboll och 
jag har sovit i en timme. jatteskont! var tvungen att ta 
taget fem i nio imorse (vilket var sjukt irriterande eftersom 
mitt kortingskarte pa 40% borjar galla kl nio) men men.
 
imorgon flyger vi HEM och sen ar det valborg. 
haller tummarna for att vadret ska vara pa topp!


Kommentarer
Postat av: Äiti

Hyvin tehty, Kristin!!!

2009-04-28 @ 21:36:19
Postat av: m

vi lär dra på slottet ändå.. lånar dig cash, betala när du har!

2009-04-29 @ 01:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0