5

bara för att jag har tråkigt:

5 låtar jag gillar:
1. what a day for a daydream - good morning blues
2. irreplaceable - beyonce
3. beautiful (coke light version) -patrick nuo
4. old love - lior
5. só louco - lisa nilsson

5 senaste smsen:
1. Greken: "Jag har fett juicy skvaller, skype nu!"
2. Maria: "Ok, for how long are you staying? i will be available around five if you are still in town then :)"
3. Kristin: "Haha jag älskar att du avslutar med en glad gubbe också. Men jaha hon sög ju helt enkelt"
4. Angelie: "Hoppas det är bra med dig, men kan du inte komma hem snart... Saknar dig. Kram Anche"
5. Tim: "Hey my pretty love! What's up? Do you know i love you!? Cause i do!!!:)"

5 semestrar jag aldrig glömmer:
1. bilsemester i norge på minivägar och en massa promenader
2. bilsemestern genom tyskland.
3. cabourg, frankrike
4. cypern med kristin
5. sommarn när jag fick bo med mormor i en vecka :)

5 bästa ställena att kyssa någon: haha va :O hmm..
1. på en båt i solskenet.
2. på hemvägen från krogen
3. vid solnedgången eller soluppgången
4. när man badar
5. .hemma i trädgårn :P

5 saker som gör mig arg:
1. ojämnställdhet (och folks oförståelse för när de själva breder på den istället för att förebygga den, exempelvis när man uppfostrar sina egna barn osv),
2. egoism och nonchalans mot hur andra har det.
3. folk som trycker ner andra.
4. folk som går runt barfota på stan.
5. folk som kan hjälpa andra men väljer att inte göra det.
 
5 saker jag lärt mig idag:
1. att min nya solkräm åker rakt in i huden utan att man behöver smeta ut den,
2. att en mellanstor frozen capuccino kostar 3.5e på coffee company,
3. att en kompis som säger att hon inte är på g med ditt ex födmodligen oftast ljuger och är en backstabbing bitch,
4. att det lönar sig att fråga nelly om nåt (tex om att få eftermiddan fri) när det är fint väder för då är hon på bra humör,
5. att holländska posten inte är särskilt försiktig med breven (fick ett kort i ett kuvert från sverige, halva kuvertet var sönder, satt i en plastficka med en lapp i som sa 'förlåt att vi råkade ha sönder ditt brev' typ.)

5 nära vänner: greken, kristin, tim, malin, emelie
5 klädesplagg jag bär: svart kortkjol, svarta leggings, vitsvartmönstrad tshirt, svart bälte, svettband i rastafärgerna.
5 saker jag ogillar: spindlar, att doppa huvudet, egoism, banan, ojämnställdhet
5 saker som gör mig glad: omtänksamhet, reggaemusik, att vara på havet, shopping, närhet.
5 senaste personerna jag pratade med: kristin, maria, greken, leah och mina föräldrar :)
5 länder jag skulle kunna tänka mig att bo i (ja du måste välja 5!) : sverige, finland, danmark, tyskland, holland
5 städer jag gillar: uppsala, rotterdam, åbo, hertogenbosch(holland), luzern (schweiz)
5 spel som är roliga: haha.. hmm.. twister, ölspelet :P hmm.. såna där gissningsspel och sånt. vet inte vad nåt av dem heter.
5 filmer jag gillar: monopol, madagascar 2, la vita e bella, moulin rouge, bad boys 2.
5 tidningar jag gillar: glamour, elle, cosmopolitan, veckorevyn, unt :P
5 saker som en pojkvän/flickvän borde vara: 1. omtänkssam 2. spontan 3. trogen. 4. romantisk! 5. överraskande :D
5 saker jag gärna äter: glass, lasagne, pizza, cupidosallad, choklad.
5 saker jag gärna dricker: mjölk, vatten, färskpressad apelsinjuice, varm choklad, frozen capuccino
5 bästa sätten att spendera en ledig dag på: 1. med älskling :) 2. ha picknick med kompisar 3. sova 4. shoppa! 5. segla.
5 bästa serierna: vänner, seinfeld, desperate housewives, greys anatomy, one tree hill
5 saker jag gjort idag: dammsugit, suttit ute i solen, fikat ensam, hängt med maria, låtsats som att jag var intresserad av vad nelly berättade om fiskarna i deras damm..
5 saker jag ska göra imorgon: dammsuga, umgås med maria, träffa tim, berätta för familjen att jag inte kommer tillbaka hit efter valborg, städa mitt rum så att kristin får plats att bo här tre nätter :D
5 personer jag skulle vilja träffa: min mormor, nelson mandela, hitler, barack obama, beyoncé.
5 affärer jag gillar: h&m, bershka, gina tricot, bijenkorf, stockmann

5 saker jag vill säga till de som läser:
det är kul när ni kommenterar på mina inlägg :)

5 personer jag utmanar: äh. ingen. haha. svara om ni vill dock :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0