i know that he loves me 'cause he told me so

första dagen på jobbet var.. exhausting. redan klockan tolv höll min hjärna på att
explodera av nya intryck, fakta och ren trötthet.
ska förmodligen jobba fram till fredag. efter det kommer jag fan vara död.
men sen kanske jag vänjer mig. lär mig mer och mer. idag var anteckningsdag
nr1. mitt block är fullt med namn, sjukdomar, detaljer och praktiska tips.
vet redan i korta drag vad de små damerna är för personligheter och har
för små egenheter. mycket intressant!
men när jag lyssnar på den lilla tanten som pratar ren gibbrish panikartat
får jag ont i hjärtat. satt med henne länge idag, hon blev jätteupprörd av
okänd anledning och pratade. peter ehhh cykel ahh lalepå ja mat ehhh
i ungefär en halvtimme pågick det. jag försökte lugna och hålla om,
men hon är som i en egen värld. det är de flesta av dessa damer.
'jag tar hörapparaten din, så får du gå och vila på ditt rum, så får du
tillbaka den när du kommer tillbaka, ok?'   'ok, bra, vad fint'
en sekund senare: 'NÄMEN! SKA DU TA DEN IFRÅN MIG NU!?'
'ja lilla vän...' 
 
nu är det äntligen dags att sova. haha. så jävla slutkörd så det finns inte.
hoppas min hjärna hinner smälta alla nya intryck på den korta natten
jag har framför mig. imorgon är en ny dag. 
och jag hoppas att tiden kommer börja gå snabbare tack vare jobbet,
för det är över tre veckor tills jag får se min älskling igen och jag HATAR
att vakna ensam i mitt kalla rum.

det här var en av tanterna idag. hon går och plockar med allt
och flyttar på saker(tex kuddar från soffan till bordet, lampor från
fönstren till golvet, dukar från bord till bord) hela tiden.
idag plockade hon blommor från fönsterbrädan. och log. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0