are you going to scarborough fair?

tror ni att det är fler som blir psykiskt störda av dem som är arbetslösa än
av dem som har jobb? jag tror nog det. man får så mycket tid att tänka.
jag har ingenting för mig om dagarna, förutom jobbsökande och för tillfället vara
fruktansvärt förkyld och kraftlös på alla sätt, och det blir så mycket tänkande att det
nästan kokar över ibland. det är så konstigt när allt förändras. när man slutar
plugga (tillfälligt men ändå) och ska söka jobb. när man tappar kontakt med
vänner, med den som har varit en allra närmast. när andra, nya vänner ersätter
gamla, ny pojkvän ersätter den förra. som btw är något jag aldrig trodde skulle
hända. men här är jag, 7 månader senare, och låter någon annan ta hans plats.
försöker att inte jämföra. försöker att få låta det vara något helt annat, att inse att
situationen är en helt annan och att saker aldrig kommer bli som förr igen. det
är konstigt. och det tar tid.
men det har varit en bra sommar, en bra vår trots allt, för mig. jag har
utvecklats som person så otroligt mycket, jag har börjat 'hitta mig själv'
låter sjukt klyschigt och idiotiskt, men jag har lärt mig att vara bara mig.
att hitta mig själv utan att någon är där hela tiden och bekräftar vem man
är. utan att finnas genom någon annan. det var svårt och det är fortfarande 
svårt ibland, men jag börjar känna en trygghet i det. i mig själv. 
 (sånt här svammel får man stå ut med om man ska läsa min blogg. haha. )
 
jag har iaf anställningsintervju på torsdag. jag fick förra jobbet som jag 
var på intervju för, men bestämde mig för att inte ta det. jag vill jobba med 
nåt mer meningsfullt. nåt roligare. och som ger mer pengar, haha.
Och idag fick jag veta att jag är välkommen på intervju om två veckor 
i sthlm för ett jobb i amsterdam. spännande. det jobbet som jag 
sökte i amsterdam för två veckor sen har fortfarande inte hört av 
sig.. men det här nya verkar bättre, de hjälper till med bostad och 
så, vilket är otroligt värdefullt i en stad som amsterdam där man 
annars får ett 'rum' på 6kvadratmeter för 3000kr, om man har tur
och synar internet riktigt noga efter studentrum. haha. 
 
 
nu sitter jag mest och lyssnar på simon&garfunkel på youtube,
mmm. mysigt. det är verkligen sömnpiller-musik. snart ska jag
nog sova. sitter mest och myser, lite halvfebrig och jävlig, men
ändå rätt mysig och bekväm. 
 
om 12 dagar kommer tim :) jag har varit megatöntig och köpt en webcam,
vi pratar varje dag och tittar på varandra, haha. töntigt men det känns iaf
mkt bättre än att bara skriva till varandra. eller som när jag var i turkiet,
bara kunna sms nån gång om dan och prata på msn nån gång i veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0