långsamt leder också någonstans

jag tar en paus från livet hemma hos mamma och pappa.
det är fjärde dagen här nu och det är skönt att bli omhändertagen.
det är vad jag behöver just nu. igår gjorde jag inget vettigt alls.
jag låg på min madrass i vardagsrummet och kramade en
oerhört stor nalle som brukar sitta på mina föräldrars nya soffa.
sen gjorde jag en cheesecake och duschade på terassen. haha,
ja, för mina föräldrar bygger om och då måste man duscha i en
duschkabin på terassen, vattnet kommer från kökskranen. det
var lite spännande. mest kallt eftersom det inte finns något tak
på duschkabinen. nåväl. på kvällen kom malin hit och vi kollade
på sex and the city. sen däckade jag pang boom. hade gråtit
tidigare på dan och mamma tröstade och var jättefin. jag har
nog världens finaste mamma. det var nog pga allt gråtande
som jag var så himla trött.

idag vaknade jag och hade en känsla av att jag hade fått mail av tim.
och det hade jag :) igår fick jag två och idag har jag fått ett, hittills :)
det är mysigt med kärleksmail. jag blir liksom helt varm i kroppen
och sådär mysigt pirrig i magen. det vore bättre om han vore här
såklart men nu är han inte det och man får hålla till godo med mail.
ikväll åker han från berlin till prag. jag önskar att jag också hade
något roligt att göra om dagarna. just nu suger allt mest. det är
URF och jag har inte råd att gå, alla som inte ska på urf jobbar
eller är utomlands.

imorgon ska jag iofs kanske ut på bryggan med malin med flera,
kan ju bli kul. jag behöver nog parta, kanske är det därför jag är
helt nere, inget kul händer. äh. man får se till själv att det händer.
kanske ska städa mitt rum i helgen, så att det känns lite roligare
att åka hem igen. kan ju inte stanna här och bli omhändertagen
föralltid, haha. nu ska jag äta lite cheesecake och sen ska jag nog
se på nån film eller så. orkar inte ta mig nånstans idag tror jag.
orkar inte klä på mig och bete mig som folk. haha. tragisk tjej 2008.
 
dagens låt är långsam - lisa nilsson


en liten elvira:
None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0