långsam - lisa nilsson

det är dagens låt. stämmer in perfekt på hur jag känner mig idag.
det är som att jag har kommit in i en vana att inte riktigt göra något
om dagarna, gör jag något blir det värsta grejen. typ 'åh idag gjorde
jag pannkakor, gud vilken prestation' trots att jag förut gjorde en
miljon saker på samma dag utan att jag tyckte att det var mycket. 
 
det finns inte så mycket att göra om dagarna nu. söka jobb,
söka jobb och söka jobb. det är vad jag gör. jag är så jävla
trött på det redan.
de flesta andra jobbar eller är bortresta. och har man inga pengar
kan man inte hänga med ut och festa när de andra äntligen har ledigt.
fan vad jobbigt det är att vara pank. 
 
på lördag åker jag äntligen ifrån den här hålan och umgås med
tim i 11 dagar. det är bra för mig. han är bra för mig. vi kommer
hitta på en massa roliga saker, åka till stranden, gå på nöjesfält,
inreda hans nya rum och megastora balkong.. mysigt. och så 
ska jag ju på arbetsintervju också. jag är skitnervös redan. 

 
jag är hemma hos mamma och pappa nu, eftersom jag dels
inte har råd med mat och dels gillar att vara här när det är tomt
i korridoren. här kan man bara chilla, kolla på tv, sitta vid datorn,
laga en massa god mat och så bor ju nästan alla kompisar kvar
här. i flogsta bor inte ens madde kvar, hon flyttade ju igår. men
men. hoppas alla de 6 nya grannarna som ska flytta in är trevliga.
den första verkar ju snäll och så. 
 
jag har egentligen ingenting att skriva så jag kan lika bra sluta nu. haha.
snart ska jag snacka med tim som är i spanien. fem dagar kvaaar!

mina föräldrar har kanske världens gosigaste och sötaste katt, elvira.
None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0