if you know not God, you know not love

superior - gentleman får vara dagens låt. 
 
Madde har flyttat idag. det sög. Igår fick vi en ny granne i korridoren,
han heter Linus och verkar snel och så.
Idag har jag suttit vid datorn, vaknade klockan halv tre och åt frukost
nyss. Snart ska jag till mamma och pappa, ska laga mat och sova där. 
 
Tänkte att dagens inlägg får bli ett sånt där funderingsinlägg, som är fullt med
mina funderingar som inte får plats i hjärnan. typ. jag har tänkt på en sak idag
nämligen, och det är det här med trohet.

tror ni att man kan vara trogen en människa i resten av sitt liv??
det tror jag.
men jag tror att det är svårt och att man måste älska den personen
över allt annat för att man ska stå ut, i resten av sitt liv, speciellt i ett
sånt samhälle som vi lever i idag. För bor man i en stad som är större
än 'att alla känner alla' så finns det alltid frestelser.
Folk vill alltid ligga med en, varesig man är singel eller inte.
Det är skrämmande vad låg moral folk har när det kommer till sex.
Det finns sjukt många som inte ens bryr sig om den man nuppar
har en fast partner som skulle bli helt förstörd om hon/han skulle få veta. 
Det är som att inget spelar roll, andra människors känslor nedvärderas,
för att ens egna köttsliga lustar ska få tillfredställas. är det inte sjukt??

Jag fick frågan idag av en kille, om vi skulle ses i veckan och vi vet
båda exakt vad det skulle sluta med. Det är ingen tvekan om vad
han syftade på att vi skulle sysselsätta oss med. Den här personen
har flickvän sedan snart två år och han vet mycket väl att jag har
pojkvän sedan fyra månader. Trots att min pojkvän bor i ett helt
annat land och att han aldrig nånsin skulle få veta så skulle jag
veta. och jag skulle må åt helvete av det, för att jag vet att han
älskar mig och jag vet att den här andra personen bara skulle
vara ett substitut för att min pojkvän är långt borta. Och det är
han inte värd. Bara för att det är enkelt och han aldrig skulle
få veta, betyder det inte att det är värt det. Sjukt långt ifrån.

Men det är (såklart den största och viktigaste men) trots allt
inte enda anledningen till att jag sa nej, det finns nämligen
en till aspekt av det här. Han har flickvän. Hur skulle jag kunna
leva med att vara 'den andra tjejen'. den tjejen som hans tjej
skulle vilja skära halsen av och hata i resten av sitt liv om hon
fick veta. Nej. Av respekt för mig själv, min pojkvän och denna
tjej var det självklart att säga nej.

Inte ens om jag hade varit singel hade jag velat vara den tjejen.
Jag vet nämligen själv hur fruktansvärt mycket man kan hata
en tjej som klänger på den man älskar. även om man bara
'flörtar' så är det något man aldrig glömmer om man älskar någon.
Ett exempel är en tjej som jag fortfarande HATAR, för att hon klängde
på mitt ex när hon visste att vi var tillsammans. Än idag kan jag inte
se henne i ögonen för att jag vet, jag vet att hon visste, men
inte hade respekt nog att låta bli.

Men det fick mig ändå att tänka. På hur sjukt det är i samhället,
det finns hur många som helst som är otrogna varje dag. Men
då tänker jag såhär: varför ger man sig in i ett förhållande om
man inte kan hålla sina hästar i hagen!?
och varför stannar
man i detta förhållande om man inte bryr sig tillräckligt om
sin partner för att kunna låta bli att falla för frestelser. För
frestelser finns alltid, som sagt. Det finns alltid folk som
vill ligga med en. Det tycker jag att man ska tänka på
när man ger sig in i ett förhållande, om man verkligen
kommer att kunna hålla sig till denna person, utan
att lätta på bakdörren för nån annan.

För mig är det ingen tvekan om att min pojkvän är värd det,
för mig är det värt att stå ut, alla dessa veckor när vi inte
träffas, för att när vi väl ses, då är det så värt det att jag
undrar vad jag ens klagade över. Och känns det så
rätt med någon, då är det inte svårt, att vara trogen. 
 
 
jaja. det var lite av mina tankar iaf. nu ska jag samla ihop
min smutstvätt som ska med hem till mamma och pappa.

CD VOOR JOU, CD VOOR MIJ 
Acda en de Munick i mitt hjärta.
Om en vecka är jag i holland sedan
en natt redan, och har 10 dagar kvar där :)
(förlåt, men jag kommer nog alltid tjata om
holland och tim i min blogg, det är lika bra
att ni vänjer er.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0